Csodálatos lett a Triumph Bobber

Több mint egy éve várjuk a Triumph Bonneville Bobbert, ami tegnap este Londonban végre bemutatkozott. A brit gyártó újdonsága műszaki alapjait tekintve a T120-asra épül. Ennek megfelelően a már jól ismert, 1200 köbcentiméteres, folyadékhűtéses, nyolcszelepes blokk hajtja, de annyiban módosí­tva, hogy még több erőt adjon alacsony fordulaton.

 

Pontos technikai részleteket egyelőre nem hozott nyilvánosságra a Triumph, ezzel is talán azt jelezve, hogy ennél a modellnél sokkal inkább a külsőn van a hangsúly és nem azon, hogy pontosan hány lóerőt teljesí­t.

 

Motorok Triumph Bonneville Bobber (2017)
Lapos és széles kormány, együléses nyereg és rövid sárvédők – tökéletesen elevení­ti fel a Triumph az 1940-es évekből származó stí­lust – galéria


 

A Bobber elsősorban az olyan érdekes részletekről szól, mint a merevnek látszó váz, aminél nagyon ügyesen elrejtették a központi rugóstagot és az együléses nyereg. Utóbbi különlegessége, hogy magasságban és előre-hátra is állí­tható.

 

Még szintén hátul maradva érdemes elidőzni a rövidre csapott kettő a kettőben kipufogón is, ami csak első ránézésre tűnik teljesen hagyományosnak. Valójában a blokk alatt lakozik egy közös katalizátor is, aminek nagy szerep jut az Euro4-es normák teljesí­tésében.

 

Motorok Triumph Bonneville Bobber (2017)

 

Ugyancsak a klasszikus külső mögé rejtett modernségről árulkodik, hogy a többi új Triumph Bonneville-hez hasonlóan, ebben a modellben is találunk bőséggel vezetést segí­tő elektronikákat. így például nem hiányzik a repertoárból a blokkolás- és a kipörgésgátló, illetve a különböző vezetési módok (road és rain) sem. Szintén a jelenkor hatása, hogy az irányjelzők, a hátsó fényszóró és a rendszámtábla világí­tásban LED-ek dolgoznak.

 

Motorok Triumph Bonneville Bobber (2017)

 

Az ára egyelőre még nem nyilvános, de az már biztos, hogy jövőre érkezik a szalonokba. Érdekes lesz majd látni, hogy vajon miként veszi fel a Triumph újdonsága a harcot az olyan riválisaival, mint a Harley-Davidson Sportster Forty-Eight, vagy a Moto Guzzi V9 Bobber.

 

Addig is alig várjuk, hogy a november 8-án induló EICMA kiállí­táson élőben is megnézzük.