BMW vs Harley-Davidson, durvul a harc avagy Amikor Sapka beszáll

Egy több szempontból is rendhagyó eseményre kaptunk meghívást november 5-ére. Különleges volt, mert egy custom motort bemutató eseményre szólt – ami manapság elég ritkán esik meg – még különösebb, hogy a meghívó fél a BMW Wallis, a motor pedig egy… kapaszkodjatok meg, nem nineT, hanem egy cruiser volt.

Mint tudjuk, a világ a feje tetejére állt! Egymásnak esett a két nagyhatalom. A Harley-Davidson a Pan Americával provokálta a BMW-t, a BMW az R 18 B-vel és a Transcontinentallal válaszolt. Jó, jó… egy kis időzavar valóban van állításunkban, merthogy az R 18 előbb jelent meg, mint a Pan Am, de az R 18 2020-as bemutatását tekintsük akkor egyfajta megelőző csapásnak. Csodák csodája, Kína egyenlőre nem fejezte ki rosszallását és Putyin is hallgat.

Szóval, egy meghívó a BMW Wallistól egy custom R 18 by Sapka Művek bemutatására. Meghitt estén vettünk részt, a meghívottak körét a motoros szakma válogatott képviselői és a művész barátai adták. Pákozdi „Sapka” Tamás köszöntötte a meghívottakat, megköszönte, hogy jelenlétükkel megtisztelték az eseményt, és mesélt az átépítésről, az előzményekről, a koncepcióról és a munka során felmerülő nehézségekről. Mi pedig – a meghívottak – ittuk szavait, mert szakmailag tiszteljük Sapkát, emberként meg szeretjük. És a BMW sem járt rosszul, Európa egyik legjobb motorépítőjével mutathatta meg a gyári R 18-ban megbúvó lehetőségeket. Egy valakit sajnáltunk csak a végére: szegény Roland Sandot.