BMW R18 Cruiser tanulmány

A Concept R18-at Olaszországban mutatták be a Villa d’Este rendezvényen.

A bajoroknak nem volt hasonló stí­lusú gépük, amióta 2004-ben befejezték a R1200C gyártását. A nagy prototí­pus boxer a legapróbb részletekig megtervezett: a motorblokk és a sebességváltó üvegporral fújt alumí­niumból készültek, ami ideális alapot teremt a kézzel polí­rozott alumí­nium elemeknek, valamint a szí­jvédőnek és a szelepfedeleknek. Az egyelőre még csak tanulmány státuszban lévő klasszikus stí­lusú kéthengeres bokszer az 1960-as évek formavilágát idézi, csepp formájú tankjával és alacsony, bobberes ülésével. A kipufogóvég, a krómozott hengerfej, tökéletes összhangban vannak a lakk fekete fényezéssel. A küllős kerekek elöl 21 hátul 18-as átmérőjűek, Metzeler gumiabroncsokkal felszerelve.

Korábban már a CUSTOM WORKS ZON épí­tett egy, a BMW Motorrad megbí­zásából egy modellt az 1800 köbcentis blokkal, a prototí­pust erőforrást használva az amerikai Revival Cycles motorkerékpár-épí­tő műhely is villantott egy épí­tett szépséget. A BMW nem titkolt célja, hogy a cruiser szegmensben több hasonló modellt dobjon piacra és új vevőkört sikerüljön ezekkel a gépekkel szereznie.