Bemutatkozik az új játékszer a Honda CRF450L

A Honda új, kettős küldetésű, terepen és közúon egyaránt otthonosan mozgó modellje a CRF450R krosszmotor alapjaira épül. Masszí­v, kis tömegű, modern futóműelemekhez kapcsolódó vázában fejlett, alacsony fordulaton is roppant erős hajtómű bújik meg, ami éppoly tartós és időtálló, mint a többi alkatrész. Elsőrangú összeszerelési és anyagminőségének köszönhetően egyedülállóan megbí­zható a CRF450L, és szervizintervallumai is páratlanul hosszúak.

Egy igazán sokoldalú motorkerékpárnak minden helyzetben a legjobbat kell nyújtania. Terepen például alapvető elvárás a kis tömeg, a könnyű kezelhetőség és a kifinomult, minőségi futómű, ahogy az erős, kiszámí­tható, alacsony fordulatszámon is nyomatékos hajtómű is elengedhetetlen.

Ezek a tulajdonságok természetesen városban is számtalan előnnyel kecsegtetnek, nem beszélve a karcsú épí­tésmódról, ami legalább annyira hasznos a kocsisorok között, mint a sűrű erdőkben. A megbí­zhatóság szintén kulcsfontosságú, miként a hosszú szervizintervallumok is a gondtalan, élményekkel teli motorozást szolgálják.

A versenygépek kellőképpen erős alapot adnak a többcélú motorkerékpároknak, de ennél több szükségeltetik a sikerhez. Csökkenteni kell például a kötelező szervizek számát, mert a jármű fenntartása túl nagy terhet ró a hobbimotorosokra. Ezek a pilóták nem vágyak másra, mint megnyomni a gombot, és únak eredni, minden egyéb csak felesleges nyűg, ami rontja az élményt. Emellett a közúi motorozáshoz szükséges kiegészí­tőket sem árt igényeikre szabni, hiszen a versenyzésre szánt modellek kezelőszervei sokszor nem elég tartósak és könnyen kezelhetők.

Ez egy hamisí­tatlan, versenypályán tökélyre fejlesztett CRF, ami megjelenését és műszaki megoldásait tekintve egyaránt közel áll krosszra szánt felmenőjéhez, de forgalomba helyezhető és játszva kezelhető a terepes kalandok során. Ennek megfelelően teljes körű szolgáltatást nyújt: amilyen ví­gan tör előre a földutakon, oly könnyedén gyűri le az aszfaltos szakaszokat. Mindezt a Honda-féle tervezési és összeszerelési minőség koronázza meg, sok-sok boldog, problémamentes kilométert garantálva a szerencsés tulajdonosoknak.

Hatfokozatúra cserélték az ötös váltót, hogy egyszerűbb legyen a nagyobb távolságok leküzdése, s új motorburkolatokat dolgoztak ki a mérnökök, hogy még csendesebb legyen a működés. Mindemellett átalakí­tották az önindí­tóként is szolgáló generátort, hogy igazodjon a LED-es világí­tás igényeihez és alacsony fordulatszámon is hatékonyan töltse a nagy kapacitású akkumulátort.

A 96 mm-es furat és a 62,1 mm-es löket nem változott a CRF450R-hez képest, viszont – a nagyobb futásteljesí­tményt szem előtt tartva – kettő helyett három dugattyúgyűrűt alkalmaztak. A sűrí­tési viszony 12,0:1, szemben a CRF450R 13,5:1 értékével. További újdonság az átdolgozott légszűrőház, a két vékony cső helyett egy nagyobb átmérőjűből kialakí­tott kipufogórendszer, valamint az emisszió csökkentését elősegí­tő légbefúvó rendszer és a hatékony katalizátor.

Az első lánckerék 13, a hátsó 51 fogas, a csúcsteljesí­tmény 25 LE, a legnagyobb forgatónyomaték 32 Nm. A hobbimotorosok elvárásainak megfelelően kifejezetten megbí­zható és olcsón üzemeltethető a CRF450L, karbantartásra csak igen ritkán van szükség. Az első nagyszerviz a 32 000. Km-nél esedékes, mí­g az olajat, valamint a levegő- és az olajszűrőt 1000 km-enként ajánlja cserélni a gyártó.


Műszaki adatok:

ERŐFORRíS

Motorkonstrukció

Egyhengeres, folyadékhűtésű, négyütemű, Unicam hengerfej

Összlökettérfogat

449 cm3

Furat x löket

96,0 mm x 62,1 mm

Sűrí­tési viszony

12,0:1

íœZEMANYAG-ELLíTí“ RENDSZER

Befecskendező

PGM-FI elektronikus befecskendezés

íœzemanyagtartály kapacitása

7,6 liter

ELEKTROMOS RENDSZER

Gyújtás

Digitális CDI

Indí­tás

Önindí­tó

ERŐíTVITEL

Tengelykapcsoló

Nedves, többtárcsás

Váltó tí­pusa

Előtéttengelyes

Szekunder hajtás

Lánc

VíZ

Konstrukció

Alumí­nium duplahí­dváz

Méretek (H x Sz x M)

2280 x 825 x 1260 mm

Tengelytáv

1500 mm

Villaszög

28,5°

Utánfutás

122 mm

íœlésmagasság

940 mm

Szabad hasmagasság

315 mm

Menetkész tömeg

130,8 kg

FUTí“MÅ°

Elöl

49 mm-es, fordí­tott, acélrugós Showa teleszkópok

Hátul

Showa központi rugóstag Pro-Link himbarendszerrel

KEREKEK

Elöl

Küllős, alumí­nium

Hátul

Küllős, alumí­nium

Gumiabroncs mérete elöl

80/100 R21

Gumiabroncs mérete hátul

120/80 R18

FÉKRENDSZER

Elöl

260 mm-es, hullámos tárcsa, hidraulikus működtetés

Hátul

240 mm-es, hullámos tárcsa, hidraulikus működtetés