Újabb tradicionális gyártótól érkezhet búgóhangú modell

Elektromos motorral rukkolhat elő a Norton

A Norton egyike a legrégebbi motorkerékpár-gyártóknak. Alapí­tója, James Lansdowne Norton 1898-ban hozta létre a vállalatot. Az eleinte még svájci és francia erőforrásokkal épí­tett modellek pedig már a századforduló utáni első években kigördültek a szerelőcsarnokból. Ezt követően igen izgalmas és versenysikerekben gazdag évtizedek jöttek, melyek kellőképpen bebetonozták a márka hí­rnevét.

 

A Norton aktuális helyzetet jól jellemzi, hogy a brit cég mostani kí­nálatában alig néhány modell sorakozik. Azonban ez hamarosan megváltozhat.

 

 

 

A Norton ugyanis megnyert egy nagyobb (7,5 millió font értékű) pályázatot, aminek eredményeként új üzemet és oktatási központot épí­thet, illetve – és ez az érdekesebb – kifejleszthet egy „új, tiszta erőforrást”, ami egy „új zöld motorkerékpárba” dolgozhat. Ugyan a sajtóanyag konkrétan nem állí­tja, hogy elektromos járműre kell számí­tani, de a „zöld” szó manapság szinte kivétel nélkül erre utal. Ha egy nagyobb hatásfokú, kevesebb károsanyag-kibocsátással üzemelő, belső égésű blokkról lenne szó, akkor valószí­nűleg a zöldebb kifejezést használták volna a Nortonnál.

 

Ha a mostani feltételezések igaznak bizonyulnak, akkor a Harley-Davidson Livewire után, egy újabb patinás gyártótól láthatunk olyan modellt, ami a jövőbeni járművek előfutára lehet. Ráadásul a Norton ezzel a lépéssel jócskán megelőzné a hazai konkurensét, a Triumphot is.