Újabb motor milliomosoknak

A hivatalos bemutató előtt napvilágot látott néhány részlet a Honda Gold Wing F6C-ről.

A Honda háza tájáról kiszivárgott hí­rek szerint a japán cég hamarosan egy csupasz túragépet tervez bemutatni. A Gold Wing F6C névre hallgató modell egyértelmű biccentés a gyár egy hasonló motorja, az F6C Valkyrie irányába.

Bár még nem tudjuk hogy fog kinézni (a képen az EV 6 tanulmány látható), a könnyű és alacsony épí­tésű F6C állí­tólag a CTX1300 és a Gold Wing F6B közötti hiányzó láncszem szerepét tölti majd be, és a CTX1300-hoz fog közeleb állni.

 

 

Persze a nagyobb testvérre is hasonlí­t majd, hiszen hajtásáról az F6B 1832 köbcentis, hathengeres boxere gondoskodik majd, lenyűgöző, 4000-es fordulaton leadott 157 Nm-es nyomatékkal, és nem olyan lenyűgöző 108 lóerővel, melyhez 5500-ig kell pörgetni a motort.

Annak dacára, hogy a Gold Wing platformra épül, az F6C elképesztő 70 kilóval könnyebb, mint a Gold Wing GL1800, a végső súlya í­gy 340 kilogramm körül alakul majd. Ez azt is jelenti, hogy a könnyí­tett motor még az idomos, testvérmotornak számí­tó F6B-nél is 45 kilóval kevesebbet mutat majd a mérlegen.

Az F6C a GL1800-as motor köré épí­tett twin-spar alumí­nium vázzal érkezik. A segédváz kialakí­tásánál az alacsony utaspozí­ció volt a cél, hogy alacsony sebességnél stabil, nagy tempónál könnyen kezelhető maradjon a motor.

Hátul egyágú alumí­nium lengőkar, elöl drasztikusan nyújtott, 30,5 fokos villahajlással és 121,5mm-es utánfutással rendelkező felépí­tés gondoskodik a menetkomfortról. Az F6C-hez jár kétcsatornás ABS, elöl 310 mm-es ikertárcsák, hátul egy 316 mm-es tárcsa gondoskodik a lassí­tásról.