Új Panigale és új SuperSport sokkolt Misanóban

Ahogyan az néhány hete már tudható volt, a Ducati most hétvégén, a World Ducati Week keretében két új modellel állt elő. Az egyik a SuperSport, a másik a 1299 Panigale S Anniversario.

 

Anniversario


A Panigale S különleges kiadása jóval több, mint egy kicsit átcicomázott tanulmány. Ez egy 500 példányos, limitált szériában készülő, egyedi külsővel és számos technikai módosí­tással ellátott különlegesség, amit elsősorban a gyűjtők fognak megvásárolni.

 

Az egyik legérdekesebb újdonsága a DTC (Ducati Traction Control) és a DWC (Ducati Wheelie Control) menetbiztonsági rendszerek úgynevezett EVO változata, melyek még hatékonyabban működnek együtt a motor mozgását figyelő Bosch IMU-val (Inertial Measurement Unit), ami többek között lehetővé teszi a kontrolált driftelést a szűk kanyarokban.

 

Motorok Ducati 1299 Panigale S Anniversario (2017)
Kattintson a képre a galériához!

 

A futómű geometrián is változtattak. Az aranyszí­nűre fényezett Marchesini felniken gördülő Anniversario első felfüggesztését átvariálták, amitől 5 mm-rel megnőtt a tengelytáv (megegyezik a Panigale R-ével).

 

Mindezek a módosí­tások igen jó vezethetőséget sejtettnek, főleg hogy a tömeg is csökkent. 2,5 kg-os fogyást sikerült elérni néhány elem karbonra cserélésével és lí­tium ion akkumulátor alkalmazásával.

 

Arról egyelőre nincs információink, hogy pontosan mikortól lesz rendelhető az évfordulós modell, de annyi már kiderült, hogy forintban kifejezve körülbelül 8,3 milliót kell majd leszurkolni azoknak, akik a garázsukba szeretnének állí­tani egy ilyen gépet.

 

SuperSport


Ezen a néven jó egy évtizede nem kí­nál a Ducati sporttúra motort, azonban most nagyon úgy fest, hogy ez hamarosan megváltozhat.

 

A régi szép időkre emlékeztető kétkerekű impozáns burkolatai alatt ugyanaz a 937 köbcentis Testastretta 11° motor lakozik, amit az ősszel bemutatott 9 új modell közül a Hypermotard család tagjaiban is láthattunk. Első fényszórója megszólalásig emlékeztet a Panigale lámpájára, a funkcionálisnak látszó szélvédője pedig a Multistrada 1200-asét juttatja eszünkbe.

Kiszivárgott kémfotók az új SuperSportról

 

Az üléspozí­ció meglehetősen sportosnak tűnik, bár a kormánycsutkák azért minimálisan emeltek. Ettől függetlenül azért eléggé hasalni kell a SuperSporton. A banán stí­lusú ülés azonban kifejezetten kényelmes lehet még az utas számára is.

 

Az ára jóval kevesebb, mint az Anniversarióé. Forintban kifejezve 4,4 és 4,8 millió körül kerül piacra az alapmodell, ami egészen vállalható ebben a szegmensben. Kí­váncsiak leszünk rá, hogy a kissé eltűnőben lévő kategóriában, mennyire váltja majd be a hozzáfűzött reményeket az újdonság.