Új CRF1100L Africa Twin és Africa Twin Adventure Sports érkezik

Több mint harminc éve már, hogy a legendás Honda XRV650 Africa Twin berobbant az európai piacra, és napjainkban is egyedülálló kultusz övezi a modellt. Bár jelenkori átirata, a 2016-ban bemutatott CRF1000L Africa Twin teljesen új, modern műszaki alapokra épül, nagyban hasonlí­t felmenőjére, ugyanis azonos szellemiségben fejlesztették a Honda mérnökei.

A hatalmas sikert elkönyvelő Africa Twin 87 000 példányban kelt el 2016 óta.

Az Africa Twin még fejlettebbé vált. Könnyebb, erősebb és modernebb lett, mint az előző generáció, nem mellesleg formavilága is egyedibbé vált. A módosí­tások az alapmodellt és az Adventure Sports változatot egyaránt érintették, í­gy mindkét modell hatékonyabb és látványosabb formában várja a kőkemény terepes kalandokat és a kontinenseket átszelő, aszfaltos túrákat.

Megújuló váz és erőforrás

Az új Africa Twin 2019 őszén érkezik Európába, méghozzá – a korábbi, 998 cm3-es helyett – 1084 cm3-es erőforrással, ami a 2020-ban életbe lépő Euro 5-ös környezetvédelmi előí­rásoknak is megfelel. A lökettérfogat növelésén túl egyéb módosí­tásokat is végrehajtottak a Honda mérnökei, változtattak például a szelepemelés mértékén, alumí­nium hengerperselyeket alkalmaztak és speciális szelepet épí­tettek a kipufogórendszerbe. A csúcsteljesí­tmény 102 LE-re nőtt, a legnagyobb forgatónyomaték pedig 105 Nm-re.

Elektronikai rendszer és műszeregység

Az Africa Twin használatát vezetéstámogató eszközök teljes sora teszi biztonságosabbá és kényelmesebbé. Az egyebek mellett kipörgés- és egykerekezés gátlót sebességrögzí­tőt, automatikus vészvillogót (ESS) és kanyar-ABS-t magában foglaló rendszert hattengelyes helyzetérzékelővel, valamint elektronikus gázmarkolattal egészí­tették ki.

Összesen hat üzemmód közül választhat a pilóta. Ebből kettőt saját maga programozhat, négy pedig előre beállí­tott és különféle úviszonyokhoz igazodik (Tour, Urban, Gravel és Off-road).

Alapáron jár a 6,5”-os, érintőképernyős információs kijelző, ami Bluetooth-kapcsolattal is rendelkezik. Csökkent az üzemanyagtartály mérete, valamint az ülés is alacsonyabb 40 mm-rel. Utóbbi magassága 850 és 870 között állí­tható.

CRF1100L Africa Twin Adventure Sports

Az igazán hosszú túrákra szánt CRF1100L Africa Twin Adventure Sports alapját az Africa Twin adja, de sokkal gazdagabb felszereltség jellemzi. Nagyobb, 24,8 literes üzemanyagtartálya több mint 500 km-es hatótávolsággal, szélesebb fejidomja pedig hatékonyabb időjárás-védelemmel kecsegtet. Emellett fűthető markolat, öt fokozatban állí­tható magasságú szélvédő és 12 voltos csatlakozó is helyet kapott.

Dupla kuplungos automatikus váltó

A Honda több mint 100 000 DCT-vel felszerelt motorkerékpárt adott el Európában mióta ez a különleges erőátvitel 2009-ben megjelent a VFR1200F-ben.

Azóta a rendszer sokat fejlődött, nem csoda, hogy az Africa Twin-vásárlók közel fele is DCT-vel rendeli meg motorját. Az új Africa Twin DCT váltója immáron az IMU értékeit is figyelembe veszi a kapcsolásoknál, í­gy D és S üzemmódban is természetesebbnek hat a váltások időzí­tése.