Africa Twin-ellenfelet fejleszt a KTM

Alig néhány hét telt el azóta, hogy a KTM hivatalosan is elismerte, amiről jó ideje pletykálnak, mégpedig, hogy egy közepes lökettérfogatú, sorkettes erőforrást fejlesztenek. Stefan Pierer, az osztrák cég feje pedig azt is elárulta, hogy 800 köbcentiméteres lökettérfogatra számí­thatunk. Emellett kiderült, hogy az első modell, amelyik megkapja, egy naked bike lesz, magyarul egy Duke.

 

Először egy naked bike-ban mutatkozik majd be az új blokk

 

Azonban vétek volna egy ilyen ütőképesnek hangzó blokkot kizárólag egyetlen tí­pusban használni, éppen ezért a manapság rendkí­vül népszerűnek számí­tó, túraenduró szegmensben is bevetik. A kaland orientált változat nem kisebb feladatra vállalkozhat, minthogy célba vegye a Honda Africa Twint.

 

Itt pedig még nem ér véget a történet. Hiszen a KTM-nél továbbra is az a politika marad, hogy a Husqvarnával közös platformokat használnak, tehát megosztják a technológiát a két márka között. Ebből következik, hogy a szóban forgó sorkettes svéd szí­nekben is feltűnhet.

 

Érdekesség, hogy a mattighofeni vállalat, ami jelenleg Európa legsikeresebb motorkerékpár-gyártójának számí­t, továbbra is mindent megtesz az elsőségért. A tavalyi 100 millió eurós fejlesztési büdzsét például további 30 millióval megfejelték. A távlati tervek között (értsd: következő öt-hat év) pedig olyan célok szerepelnek, mint egy komplett sportmotor-paletta megalkotása, mellyel például a Kawasaki és a Suzuki is komoly ellenfelet kaphat. Azonban csak a versenypályákon. A KTM-nél ugyanis a brutális erejű kétkerekűek használatát kizárólag zárt és ellenőrzött körülmények között tudják elképzelni.