A Yamaha is három hengerre váltott

Már jeleztük, hogy június 11. lesz a leleplezés napja. Bemutatjuk az új Yamaha MT-09-et, mely ugyanannak a mérnökcsapatnak a keze alól került ki, akik annak idején az eredeti R1-es megalkotásával örökre megváltoztatták a szupersport kategóriát.

A Yamaha MT-09 teljesen új értelmezést ad a sportmotor fogalmának. Új kompakt vázával, nyomatékos háromhengeres blokkjával, ez az új generációs élménygép azoknak készül, akik értékelik a karakteres, lélekkel bí­ró motorokat.

 

 

Az új tí­pusú gép szí­ve egy könnyű, 850 ccm-es, háromhengeres blokk, amely nagy és széles nyomatéktartománynak köszönhetően kimagasló gyorsulást biztosí­t, és í­gy kellően megemeli az adrenalinszintet. Nemcsak nagyon nyomatékos, de kategória-első teljesí­tménnyel is bí­r, aminek köszönhetően az MT-09 súly-lóerő aránya a legjobb a kategóriájában, amihez az is nagyban hozzájárul, hogy a súlya kevesebb, mint a Yamaha R6-nak.

Az új blokk teljesí­tménye 115 LE, és annak érdekében, hogy a lineáris nyomaték leadását minél jobban ki lehessen használni, új, kompakt méretű sebességváltót fejlesztettek hozzá. Az alacsony fogyasztás is fontos célkitűzése volt a mérnököknek, a 14 literes tankkal akár 240 km feletti hatótáv érhető el. Az R szériából átvett YCC-T elektronikus gáz is hozzájárul, hogy a motor a lehető leggyorsabban reagáljon a vezető csuklómozdulataira.

A motor felszereltségének a része a Yamaha D-MODE kapcsoló, mellyel három különböző üzemmódot választhatunk. STD a normál körülménykehez, az A mód a maximum adrenalin-szint eléréséhez kiváló, mí­g a B mód a könnyű kezelhetőséget biztosí­tja városi használatkor vagy rossz időjárási körülmények között. 

A kipufogó rendszer 3 az 1-ben rendszerű, a motor alatt helyezkedik el, ezzel is hozzájárulva a tömeg központosí­táshoz a könnyebb kezelhetőség érdekében, és nagyszerű hangot biztosí­tva azáltal, hogy az egyes csövek összekötő csövekkel kapcsolódnak egymáshoz. Speciális olajteknő kialakí­tás tette lehetővé hogy a kipufogó csövek szorosan a blokk körül fussanak, í­gy a motor dönthetősége eléri az 51 fokot, mely szupersport magasságokba emeli az MT-09 kanyarodási képességeit.

Az agilis kezelhetőség érdekében ez a dinamikus, új naked supermoto-tí­pusú motor kompakt alumí­nium vázzal van felszerelve, a felegyenesedett üléshelyzet révén pedig minden rendkí­vül egyszerű: a hétköznapi városi közlekedés is, és a vasárnap délelőtti száguldások is.

 

Az első és hátsó futómű is állí­tható, elöl új fordí­tott első villát találunk 41 mm belsőcső átmérővel, hátul Monocross felfüggesztést egy csaknem teljesen ví­zszintesen elhelyezett lengéscsillapí­tóval. A lengéscsillapí­tó elhelyezkedése nemcsak a tömegközpontosí­táshoz járul hozzá, hanem karcsúbb kialakí­tást is lehetővé tesz, és az ülés alatti elhelyezés védelmet nyújt a rugóstag számára a por és kosz ellen, melynek í­gy az élettartamát is jelentősen növeli.

Dupla 298 mm-es úszóágyazású radiális első fékek 4 munkahengerrel, melyek meggyőző és folyamatos fékezési teljesí­tményt nyújtanak. Újak az alumí­nium 210 küllős kerekek is, első gumiméret: 120/70ZR17, mí­g a hátsó 180/55ZR17, mely kiváló kezelhetőséget és tapadást kí­nál.

Az új tank 14 literes és az üléshez közeledve nagyon elkeskenyedik, í­gy biztosí­tva még kényelmesebb üléspozí­ciót. Rendelhető szí­nek: deep armor (lila), blazing orange (narancs), matt grey (mattszürke), és race blue (szürke-kék).