A Suzuki rég gurí­tott ekkorát!

Egy éve még tanulmány volt, most pedig már be is mutatták a Suzuki nagy túraenduróját. Itt a teljesen új DL1000!

A franciaországi Le Mans versenypályán leplezték le az új Suzuki V-Strom 1000-et. Eddig keveset tudni az új motorról, de elég ránézni, hogy világos legyen: a Suzuki egy teljesen új designre épí­tette a modellt, ami szakí­t a korábbi hagyományokkal, í­gy az ezres túraenduró nem is hasonlí­t a 650-es kistestvérére.
A gyári tájékoztató szerint a blokk 1037 köbcentis V2-es, teljesí­tménye 100 lóerő 800a-es fordulaton. Ez az érték némileg elmarad a konkurensektől, de a 103 Nm-es maximális nyomaték mindenért kárpótolja a pilótát – ráadásul ezt az értéket már 4000-es percenkénti fordulaton produkálja.

 

 

Az Suzuki eddig lemaradni látszott az elektronikák terén. Az új DL1000-rel ha nem is diktál, de némileg felzárkózott a japán gyártó: három fokozatban állí­tható kipörgésgátlót és ABS-t szereltek az új tí­pusukba.

 

 

Elölre példás módon négydugattyús, radiálisan rögzí­tett monobloc féknyergek kerültek, ráadásul a futómű elöl-hátul minden paraméterében állí­tható. Emellé érkezik még a csúszókuplung, ami visszaváltásoknál segí­t megregulázni a motorerőt.

És talán a legjobb hí­r: az új DL1000 mindössze 228 kilogramm menetkész tömegével kifejezetten kellemes vezetési élményt í­gér.