Ön venne indiai Hayabusát?

Lokális összeszereléssel igyekszik a Suzuki alacsonyabb árat elérni

Meglepő lépésre szánta el magát a Suzuki. A japán gyártó úgynevezett CKD (Complete Knock Down), azaz helyben összeszerelhető egységként bevezeti a Hayabusát az indiai piacra. A CBU (Complete Built Up) megoldással ellentétben ebben az esetben jóval alacsonyabb, tehát versenyképesebb árral gördí­theti be a szalonjaiba a legendás sportmotort.

 

Motorok Suzuki GSX1300R Hayabusa ABS 2013
Suzuki Hayabusa – galéria


Azzal kapcsolatban egyelőre nincs biztos információ, hogy a Manesarban készülő GSX-1300R-ekből még a világ mely pontjaira jut. A mi tippünk azonban az volna, hogy sehova. Maximum a környező, ázsiai piacok nagyobbjai kaphatnak belőle, de globális értékesí­tésben semmiképpen nem érdemes bí­zni.

 

CBU és CKD
A CBU import azt jelenti, hogy az adott jármű teljesen kész állapotban, egyetlen darabban érkezik az országba. Ugyanakkor nem szabad ebből arra következtetni, hogy 100 százalékban a gyártó hazájában készült. Ugyanis gyakran előfordul, hogy az összeszerelést olyan régiókban végeztetik, ahol olcsóbb a munkaerő.A CKD járművek ezzel szemben alkatrészek formájában lépik át az adott ország határát és helyben, a gyári technológiát követve kerülnek összeszerelésre. Ezzel az eljárással elkerülhető a CBU modellekre általában kivetett borsos vám, melyet a kormányok pont azért szabnak meg, hogy rákényszerí­tsék a nagyvállalatokat a helyi üzemek létrehozására.

 

Azonban fontos megjegyezni, hogy a Hayabusa az első igazi sportmotor, amit a Suzuki Indiában gyárt. Az ottani fejlődés mértéke elnézve viszont esélyes, hogy még más modellek is követni fogják a sorban.