A méregdrága motor 50 változata

A francia manufaktúra árai ott kezdődnek, ahol a Ducatié véget érnek. Mit adnak vajon a rengeteg pénzért?

Az Avinton Motorcycles bemutatta 2014-es kí­nálatát – ami igazából nem is valódi kí­nálat, hanem jobb szó hí­ján, egyfajta ajánlat. Mintha egy étteremben ott lennének az alapanyagok, és a szakács kimenne megbeszélni a vendéggel, hogy mit főzzön neki azokból. Az Avintonnak egyetlen tí­pusa van, de azt rengeteg módon hajlandóak megépí­teni.

 

Az Avinton Super Snake nevében és szí­nével is az AC Cobrát idézi. A négy első féktárcsa szokatlan megoldás.

 

 

Az Avinton muscle bike-ját bevallottan a AC Cobra 427 inspirálta: az amerikai alapok, a karcsú, í­vekkel és élekkel szépen dí­szí­tett lemezmunka és a közsszemlére tett mechanika ha nem is egyértelműen, de sikeresen idézi a legendás autó szellemiségét.

 

Race kivitel csutkakormánnyal és egy első féktrácsával

 

 

A kéthengeres, tolórudas blokkot az S&S szállí­tja, a fékeket a superbike specialista Beringer, mí­g a kipufogó az Arrowtól származik – minden más lényegében megegyezés kérdése, hiszen az Avinton kis szériában, rengeteg kézi munkát használva folytatja a gyártást, nagy teret engedve a megrendelőnek.

 

A Roadster Grand Sport széles, streetfighter stí­lusú kormányt kapott, a tank és a faridom csí­kozása az amerikai sportautókat idézi

 

 

Eredetileg három alapverziót kí­náltak, a Roadstert, a GT-t és a Race-t, amik alapjaikat tekintve azonosak, kiegészí­tők terén viszont eltérőek. Idén ezt palettát bőví­tették Original, Vintage, Deluxe, Grand Sport, Super Snake és Cult kivitelekkel, de mindent összeszámolva körülbelül ötvenféle variáció közül választhat a vevő.

Mint már emlí­tettük, az Avinton nem olcsó motorokat árul. Mivel a rengeteg modellvariáns miatt az árlistájuk is igen képlékeny, nem tudunk pontos összeget mondani, hogy mennyire is drágák. A cég bevallása szerint körülbelül ott kezdődnek az áraik, ahol a Ducatiké véget érnek.