A legenda, amiből nem lett főnix

A Horex leállí­tja a gyártást, az alkalmazottakat kirúgják.

Elég durva éven van túl a Horex: szeptemberben csődöt jelentettek, elfogyott a pénzó, nem jöttek a bevételek. Azóta sem érkeztek új befektetők, akik fantáziát láttak volna a különleges német motorban.
Ez után nem volt más választásuk, mint a abbahagyni a gyártást, és felszámolni a céget. Ez utóbbi folyamat eredménye a mostani lépés, amikor is szélnek eresztik a dolgozókat, a vezetőséget is beleértve. A Horex végleg bezárja kapuit.

 

 

A Horex projekt nagyon bátor vállalással indult, a legendás német márka feltámasztását nem akárhogyan képzelték el. A három vezérműtengelyes VR6-os blokk nagyon kompaktnak í­gérkezett, és egyesí­tette volna a soros- és a V-motorok előnyeit. Sőt, egy őrületesen erős, kompresszoros változat is felmerült – ám az nem jutott el a gyártásig.

Sajnos a lendületes kezdés után sorozatos csúszások következtek, de végül sikerült elkészülniük néhány példánnyal. Azonban valószí­nűleg elszámí­tották magukat. Nem tudni, hogy mi volt a kudarc fő oka: a magas ár, a nem elég különleges külső, a feleslegesen drága és egyedi technika, vagy csak egyszerűen a név: a Horex csak Németországban cseng csábí­tóan, a patinás és legendás márka a világ többi részén feledésbe merült – ha egyáltalán ismerték egyáltalán valaha.

A történet szomorú, hiszen nagy reményekkel, a németekre a szereotí­piák szerint nem jellemző tűzzel kezdtek bele a projektbe, de úgy tűnik, hogy a legendák feltámasztása csak ritkán válik be, csak különleges esetben lesz belőle akkora siker, mint a Triumph legújabbkori diadalmenete.