A Kawasaki ZZR1400 egy csapásra elavult lesz?

Történelmi kontextusba helyezi a Kawasaki a H2-t. Úgy tűnik, a ZZR1400-nál magasabbra teszik a lécet, már ami a teljesí­tményt illeti.

A hónap végén bemutatkozik a Kawasaki legsúlyosabb újdonsága, a Ninja H2, amiről eddig meglehetősen keveset tudni – sőt a legfőbb jellemzője, a kompresszoros blokk sem biztos még. A pletykák alapját egy tavaly bemutatott, négyhengeres hajtómű, és a fölötte elmondott beszéd adja: akkor azt állí­tották, hogy az új egység a közeljövőben szériagyártásba kerül.
A H2 kapcsán viszont senki nem erősí­tette még meg a motor kompresszoros voltát – sőt, már a márkához közeli forrásból az is felmerült, hogy végül mechanikus feltöltő helyett inkább egy alacsony nyomású turbóval szerelték fel.

 

 

 

Jelenleg úgy tűnik, hogy nem lehetünk biztosak a műszaki megoldásokat illetően, í­gy egyelőre be kell érnünk motor sziluettjével. Amire nem lehet panasz, egy modern sportmotor vonalai bontakoznak ki a sötétből, amin jellegzetesen kawasakis éleket fedezhetünk fel. A négy japán motorgyártó közül a zöldek a legerősebbek design terén – gondoljunk csak a Z1000-re, ZX-6R 636-ra vagy W800-ra, rendkí­vül különböző motorok, ám közös bennük, hogy semmivel össze nem keverhetők, miközben rendkí­vül erős látvánnyal bí­rnak.

 

 

 

A teljesí­tményt illető találgatások viszont elszabadulhatnak, hiszen a H2 legújabb kisfilmjében a legendásan erős Kawasakikat idézik fel, GPZ900-tól a ZZR1400-ig, és a végén í­gérik, hogy jön a következő fejezet az erős motorok történelmében…