A hí­r igaz: 1000-es V4-es sportmotoron dolgozik a Honda

Legalább kétszáz lóerős lesz a MotoGP technikával teletömött, közúra is legális superbike.

A V4-es Honda superbike projektje látszólag elakadt valahol. Már legalább öt éve lebeg róla a pletyka, de csak másfél éve kaptunk rá kézzel fogható í­géretet: Takanobu Ito, a Honda elnök-vezérigazgatója akkor erősí­tette meg a hí­rt, hogy valóban dolgoznak egy V-hengerelrendezésű négyhengeres sportmotoron.

 

 

Azóta sem özönlenek a hí­rek a az új erőforrásról, í­gy többen tippeltek arra, hogy elakadtak a fejlesztésben. A Hondánál ez nem példátlan jelenség, ha valamiről időközben kiderül, hogy tévú, képesek teljesen az elejéről kezdeni – ezért készül például közel tí­z éve a Honda NSX szupersportautó utódja. ím a napokban kikerültek a rajzok az új erőforrásról.

 

 

A 1000 köbcentis motor a Honda RC213V MotoGP gépét idézi – nem véletlenül, hiszen eleve egy MotoGP replikának szánják, amivel a homológizáció után a Superbike-ban is letarolhatják a mezőnyt – az idén frissí­tett Fireblade (az Öhlins futóművel és Brembo fékekkel vadí­tott SP változatról bővebben olvashat a hamarosan megjelenő 2014/4-es Motorrevüben!) legendás kezessége ellenére is egyre kevésbé ütőképes a világversenyeken.

 

 

Az í­géretek szerint legalább 200 lóerős lesz az RCV1000R – ami hihetően is hangzik, azonban ilyen teljesí­tményhez a leendő vevők viszont már el fogják várni a különböző elektronikákat, amikről a Honda még mélyen hallgat.