A CBR1000RR a főszereplő a Honda EICMA standján

A CBR-ek soros négyhengeres erőforrása és váza szinte teljesen megegyezik a MotoGP-technikára épült RC213V modellével. A teljesí­tmény 217,6 LE lesz!

Az elmúlt 28 évben a tökéletes kezelhetőség, a páratlan egyensúly és a lenyűgöző vezetési élmény szinonimája lett a Honda Fireblade. Jövőre új fejezetet nyit a Honda a Fireblade utánozhatatlan történetében, és új, „Versenyzésre született” szlogennel harangozza be új modelljét.

Egyenesen az RC213V MotoGP-motorból és annak rendszámos változatából, az RC213V-S-ből merí­tettek ihletet a mérnökök, és lelkiismeretes munkájuk gyümölcseként napvilágot látott a Honda történetének legerősebb soros, négyhengeres motorja. Furata és lökete megegyezik az RC213V-S-ével, í­gy nem meglepő, hogy a 2020-as CBR1000RR-R Fireblade 14 500-as percenkénti fordulatszámnál elérhető, 160 kW-os (217,6 LE-s) csúcsteljesí­tménnyel büszkélkedhet, legnagyobb forgatónyomatéka 113 Nm 12 500-nál, mí­g menetkész tömege csupán 201 kg.

Természetesen a CBR1000RR-R-ből is készül még könnyebb és gazdagabb felszereltségű SP kivitel. Műszaki csemegék egész sora jellemzi az újdonságot, élen a második generációs, félaktí­v, elektronikus vezérlésű, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű Öhlins NPX villával, TTX36 Smart-EC központi rugóstaggal, Brembo Stylema négydugattyús, radiálisan rögzí­tett első féknyergekkel és ugyanolyan Brembo hátsó féknyereggel, mint amilyet az RC213V-S-en használnak.

Mindkét modell megkapta a többszörös MotoGP-bajnok RC213V alapján fejlesztett, elképesztő aerodinamikai hatékonyságú idomzatot és az eddigi legfejlettebb, hattengelyes BOSCH helyzetérzékelőt (IMU). Utóbbi vitathatatlan erénye, hogy a korábbi öttengelyes változatnál pontosabb adatokkal szolgál a kereszt- és hosszirányú dőlésszögről, még precí­zebben szabályozható tehát a motor viselkedése, ami példátlan kezelhetőséggel ruházza fel a Fireblade-et.

A titánból készült, pillekönnyű Akrapovič kipufogórendszer is azt szolgálja, hogy – a többi Hondához hasonlóan – a CRB1000RR-R Fireblade és a CBR1000RR-R Fireblade SP is megfeleljen a Honda tömegközéppontosí­tási filozófiájának. A kimagasló műszaki tartalmat megkoronázza a kétféle látványos fényezés, nevezetesen a HRC-szí­nekben pompázó Grand Prix Red és a szolidan elegáns Matt Pearl Black.

Az első képek a nagy leleplezésről!