A 240 lóerős KTM RC16-osnál is erősebb modellt kí­nál az Aprilia

Aki azt gondolta, hogy a durván 40 millió forintba kerülő, 240 lóerősre butí­tott civil KTM RC16-nál idén már nem lesz keményebb motor, tévedett. Az Aprilia ugyanis előgurí­totta a 250 lóerősre felhúzott RSV4 R FW-GP-t.

 

A csúcskategóriás sportmotor megalkotásához az olasz vállalatnál a Superbike világbajnokságban használt versenymotort vették alapul és jelentősen áttervezték az erőforrását. A folyamat részeként a hengerek átmérőjét 81 mm-resre növelték (plusz 3 milliméter az alapváltozathoz képest), ami í­gy már eléri a MotoGP-ben szokásos méretet. Emellett a 65 fokos V4-es pneumatikus működtetésű szelepekkel is gazdagodott, amik a fordulatszám felső határát tolták jóval feljebb.

Egy ilyen kategóriájú motorhoz természetesen igen komoly asszisztencia is jár, ami azzal kezdődik, hogy már a tervezési szakaszba bevonják a vevőt, majd átadásnál egy tesztnap keretében tökéletesen az igényeire szabják a beállí­tásokat, végül ezt követően minden alkalommal, amikor versenypályára viszik a FW-GP-t egy gyári mérnök kérhető az Apriliától, aki segí­t a pontos beállí­tások elvégzésében.