Bemutatkozott a BMW R 18

Online tartották a nagy bokszer bemutatóját.

Az új cruiser hűen követi a történelmi BMW motorok tradí­cióját – a technológia és a dizájn terén egyaránt. Alkotói a tervezéskor figyelembe vették a legendás BMW R 5 modellt. A hasonlóság pedig letagadhatatlan lett. Az eredmény: letisztult, sallangmentes, szép vonalvezetés. A klasszikus dizájn egészen biztosan sokakat megmozgat majd.

Az új BMW R 18 szí­ve egy teljesen új fejlesztésű, kéthengeres bokszermotor. Az 1802 köbcentis blokk legnagyobb teljesí­tménye 91 LE (67 kW), amelyet 4750-es fordulatszámon ad le. A 2000 és 4000 közötti fordulatszámtartományban több mint 158 Nm-es nyomaték áll folyamatosan rendelkezésre.

Az R 18 futóművének központi eleme a dupla bölcsős, acél csőváz. A legendás BMW R 5-höz hasonlóan a hátsó lengőkar körbeöleli a hátsó tengelyt, a nagy előd látványát csavarkötésekkel reprodukálva. Meg kell hagyni, ezt igen ütős megoldás.

A sallangmentesség jegyében a futómű-elemei szándékosan nem tartalmaznak elektronikus állí­tási lehetőségeket. Ehelyett egy teleszkópvilla, valamint egy a lengőkarhoz közvetlenül kapcsolódó hátsó rugóstag a rugóút függvényében változó csillapí­tású karakterisztikával és állí­tható rugó előfeszí­téssel gondoskodik megfelelő úttartásról.

Azért némi elektronika is helyet kapott a fedélzeten: Három menetprogram, ASC és MSR alapfelszereltségként jár, valamint hátramenet-segéd és emelkedőasszisztens gyári opcióként elérhető. Az utóbbi funkciók jól jönnek majd a 345 kilós menetkész tömegű bestiához.

Az R 18 világszerte az exkluzí­v R 18 First Edition kivitellel mutatkozik be. Jó hí­r, hogy aki egyedi gépre vágyik, annak nem kell sokat bajlódnia. A segédváz könnyen levehető, a fényezett elemek pedig könnyen leszerelhetők. A fékek és a kuplung vezetékei, valamint a kábelezés gondosan kialakí­tott rögzí­tési pontjai a magasabb vagy alacsonyabb kormányok felszerelését is lehetővé teszik.

Az új BMW R 18 főbb í­nyencségei:

• Ikonikus stí­lus, a modern technológia és az autentikus anyagok keveréke.

• A valaha volt legynagyobb BMW boxer motor (1802 cm3).

• A teljesí­tmény 91 LE (67 kW) 4 750-as percenkénti fordulatszámon, a legnagyobb nyomaték 158 Nm 3 000-es percenkénti fordulatszámon.

• Több mint 150 Nm érhető el a 2000 és 4000 közötti fordulatszám-tartományban.

• Nyitott kardántengely, a klasszikus példakép alapján.

• Aprólékos kidolgozású dupla bölcsős acél csőváz.

• Hátsó lengővilla zárt szöghajtással, merev vázra emlékeztető látvánnyal.

• Teleszkópvilla burkolt csúszószárakkal és Cantilever rugóstag menetfüggő csillapí­tással.

• Harmonikus ergonómia a nyugodt motorozásért és az optimális irányí­tásért.

• Féktárcsák elöl és hátul, küllős kerekek.

• Adaptí­v kanyarfény a kanyarok még jobb megvilágí­tásáért, gyári opcióként.

• Klasszikus formájú körműszerek integrált kijelzővel.

• Kulcs nélküli indí­tás a kényelmes használatért.

• Három menetprogram alapfelszereltségként, valamint ASC és MSR.

• Hátramenet-segéd a kényelmes manőverezésért, emelkedőasszisztens az emelkedőn való könnyű elindulásért, mindkettő gyári opcióként.

• Az R 18 First Edition: exkluzí­v látvány – fényezés és króm elemek.

• Opcionális extrák széles kí­nálata, BMW Motorrad tartozékok, valamint stí­lusos Ride & Style Kollekció.