250-es és 1000-es sportmotor a láthatáron

A Suzuki és a Honda is meglepheti a motorosokat

Az egyik legmegbí­zhatóbb, japán magazin, az  Auto-By is beállt azok táborába, akik megpróbálják elképzelni, hogy a tavaly augusztusban és októberben is hí­rbehozott, majd december végén kémfelvételen is látott GSX-R250R miként fog kinézni.

Biztos információk továbbra sincsenek, de a legtöbb vélemény szerint a szóban forgó Suzuki idomai alatt kéthengeres erőforrás lakozik majd, valószí­nűleg ugyanaz, mint ami az Inazumában és az Inazuma F-ben is megtalálható.

 

Egyes források szerint a négyhengeres konstrukció ötletét sem szabad elvetni, ennek azonban ellentmondanak a magasabb gyártási költségek és a tény, hogy a negyedliteres sportgépek, noha Európában is egyre kedveltebbek, azért elsősorban az elképesztő mennyiségű járművet felszí­vó, ázsiai piacnak köszönhetik népszerűségüket. Ott pedig az eddigi tapasztalatokból kiindulva az egy- és kéthengeres konstrukciók tökéletesen megállják a helyüket.

 

Ugyancsak az Auto-By magazinnak köszönhető, hogy vethetünk egy pillantást egy másik egyelőre ugyancsak elméleti sí­kon létező motorkerékpárra, a Honda RVF1000-esre.

 

 

A most még csak néhány napvilágra került szabadalmi rajz, illetve újból lefoglalt név alapján felröppent pletykák arra engednek következtetni, hogy az újdonságban az elképesztően drága RC213V-S erőforrása és egy fél-monocoque váz adja majd az alapot. Utóbbi jóval szerényebb gyártási költségeket jelentene, mint az utcai MotoGP motor kézzel hegesztett váza.

 

Hogy mindezekből mi válik tényleg valósággá, még nem tudni, de mi mindesetre reménykedünk benne, hogy mindkét modellről minél előbb lekerül a lepel.