2016 Kawasaki H2: nemcsak a festése új

Technikai téren sem marad változatlan a kompresszoros sportmotor

A Kawasaki kompresszoros Ninjájának (tesztjét itt olvashatja) második szériája nemcsak az új, meglehetősen elegáns fényezésével hí­vja fel magára a figyelmet, hanem néhány technikai változtatással is felülmúlja elődjét.

A 2016-os H2-es ECU módosí­tásokat és rásegí­tő-csúszókuplungot is kapott. Az utóbbival kapcsolatba megjegyezendő, hogy már az aktuális modellben is csúszókuplung dolgozik, ami megakadályozza, hogy agresszí­v visszaváltásoknál beblokkoljon a hátsó kerék. A hangsúly most a rásegí­tőn van. Ennek szerepe, hogy a kuplungkart kevesebb erővel lehessen mozgatni, amit egy ravasz szervomechanizmus old meg.

 

Versenytechnika alapján fejlesztett rendszer, mely egyesí­ti a tengelykapcsolóval szemben támasztott kettős elvárást: a nyomatékhatárolást visszahajtás esetén, és a megfelelő összezárást, illetve könnyed működtetést a sebességváltás során.
Normál működéskor, önálló szervomechanizmusként húzza össze a tengelykapcsoló szerkezetet, biztosí­tva a kapcsoló lemezek megbí­zható kapcsolatát. Ez lehetővé teszi a tengelykapcsoló szerkezet nyomórugó számának csökkentését, melynek eredménye a jelentősen kisebb erőszükséglet a működtető karon.
Túlzott motorfék – gyors vagy véletlen visszakapcsolás – esetén a rendszer a fordí­tott nyomaték eredményeként csökkenti az összeszorí­tó erőt megelőzve a hátsó abroncs blokkolását, elpattogását.

Kawasaki.hu