200 Nm és 170 km-es hatótáv? Kezdésnek nem rossz!

Alig néhány nappal ezelőtt számoltunk be a BRP által gyártott Can-Am F3-S legfrissebb fejlesztéséről, mely szerint a sportos háromkerekű a néhány hónappal korábban látott, turbófeltöltéses tanulmánytól megörökölheti a kontrolált driftelés lehetőségét az új „sport módnak” köszönhetően.

 

Most pedig máris itt az újabb hí­r a kanadai vállalattal kapcsolatban. Két ottani egyetem, a CTA (Centre de Technologies Avancées) és a Sherbrooke közös projektje keretében megszületett a fent emlí­tett modell elektromos koncepciója, a Can-Am Spyder F3-S E.

 

Can-Am Spyder F3-S E

 

A 2010 óta, több mint 20 diák bevonásával folyó munkálatok során a háromkerekűt megfosztották a régóta használt, Rotax származású háromhengeresétől, és helyette egy állandó mágneses elektromos motort kapott, aminek 16 kWh-s akkumulátorcsomag biztosí­tja a szükséges energiát.

Mennyit tud?

 

A 67 lóerőt és kereken 200 Nm nyomatékot produkáló villanyos egység két feltöltés között körülbelül 170 kilométer távolságra juttathatja el az F3-S E-t. Ez nem hangzik azért nagyon lehengerlőnek – hiszen például az általunk tesztelt (Motorrevü 2016/05-ös és 2016/06-os szám) Zero durván 250-et is elment, ha az ember nem cibálta a szarvát –, de mindenképpen jó és biztató kezdés.

 

Magán a hajtásláncon kí­vül még érdemes megemlí­teni, hogy a kerekeket és a sárvédőket is áttervezték, melyek eredményeként 5 százalékkal csökkent a jármű légellenállása.

 

Gyártás?

 

Egyelőre ezzel kapcsolatban nincs információ, de jelenleg nagyon úgy fest, hogy a jövő az elektromos meghajtásé. Szóval talán nem tévedünk nagyot, ha arra fogadunk, hogy a BRP-nél komolyan fontolóra veszik a F3-S E sorozatgyártását.