178 kg és 212 lóerő – de hol a hiba?

Napok óta lázban tartja a motoros világot az új szuper-BMW érkezése, amiről előzetesen már többek között olyan információk láttak napvilágot, minthogy karbon váza lesz és a teljesí­tménye meghaladja a 200 lóerőt.

 

Nos, a BMW nem is csigázta tovább a nagyközönséget, hanem a korábbi várakozásoknak megfelelően a Shanghai Autószalonon le is rántotta a leplet a Ducati Superleggera ellenfelének tekinthető újdonságról.

 

A HP4 Race néven emlegetett modell valóban karbon vázzal készül, ami ennek megfelelően kimondottan könnyű. A tömege mindössze 7,8 kg. Ehhez pedig még hozzájönnek a szintén karbon felnik, amik állí­tólag 30 százalékkal könnyebbek, mint az azonos méretű, hagyományos alumí­nium felnik. Mindezeknek köszönhetően a végeredmény egészen döbbenetesre sikerült. A teljesen versenykész, üzemanyaggal feltöltött jármű mindössze 171 kg-t nyom a mérlegen.

 

 

A BMW szerint a blokk, az elektronika, a fékek és a felfüggesztés is azonos szinten mozog a Superbike bajnokságban rajthoz álló motorokéval.

 

Motorok BMW HP4 RACE (2017)
Kattintson a képre a galériához!


Az egyetlen nagy hátránya a HP4 RACE-nek, hogy nem közúi motor, hanem például a Kawasaki H2R-hez hasonlóan, kizárólag versenypályára szánják. Persze, ami egyik oldalról hátrány, az a másikról előny. A bajorok eddigi legkeményebb sportmotorjában cserébe 212 lóerős motor dolgozik, amit olyan Öhlins FGR 300-as fordí­tott vill és TTX 36 GP rugóstag szolgál ki, amiket a Superbike bajnokságban és a MotoGP-ben láthatunk. Hasonló a helyzet a Brembo GP4 PR monoblock fékek esetében is.

 

A HP4 RACE szeptembertől lesz kapható és összesen 750 példány készül belőle. Vételára pedig nem meglepő módon igen magas, átszámí­tva nagyjából 25 millió forint.