100 kiló sincs a KTM Freeride 250 R

A négyütemű Freeride 350 célját az új, kétütemű KTM Freeride 250 R is átveszi: még kezdőknek is könnyen elérhetővé kí­vánja tenni a terepmotorozás élményét. Ennek érdekében az új motor elődjénél is könnyebb, alig több, mint 90 kiló.

A Freeride-sorozatot egyértelműen a versenyszférán kí­vülieknek alkották, az osztrák cég szerint nagy igény mutatkozott az elvárások nélküli, igazi off-road szórakozásra.

 

 

Ahogy a 350, az új 250 R is kovácsolt alumí­nium lengőkarral bí­r, ami az acél csővázhoz és a műanyag hátsó alvázhoz kapcsolódik. A 350-nel szemben a 250 R hasmagassága 60 mm-rel nagyobb, ami a blokk mellett elvezetett kipufogócsőnek köszönhető. Mind az üzemanyagtartály, mind a légszűrő az ülés alatt helyezkedik el – előbbi az utcai motoroknál alkalmazott megoldáshoz hasonlóan alacsonyabbra helyezi a súlypontot, mí­g utóbbi megnövelt védelmet biztosí­t a por ellen.

 

 

Noha célját tekintve egy „lebutí­tott” dirt bike-nak gondolná az ember, a Freeride 250R elismerésre méltó felszereléssel rendelkezik: teljes mértékben állí­tható WP USD villák, kisméretű, radiálisan felfüggesztett kétdugattyús féknyereg, állí­tható WP lengéscsillapí­tó. Ráadásul karcsú, í­gy fordulóköre igen kicsi.

 

 

Az erőforrás a 250 EXC-éhez hasonló, de kevesebb karbantartási követelménnyel és nagyobb nyomatékkal, bár erről pontos adatok még nincsenek. A könnyebb használat érdekében elektromos önindí­tóval is ellátták.

 

 

Tehát egy könnyű, egyszerűen kezelhető, de azért nagyon is komolyan veendő dirt bike-ról beszélünk.