Versenytechnika utcára: bemutatkozott a BMW M 1000 RR

A 212 LE motor teljesítménnyel, mindössze 192 kg súlyával, csúcstechnikájú felfüggesztésével, és aerodinamikai elemeivel az új BMW M 1000 RR megfelel a Superbike rajongók legfőbb elvárásainak is. A kipufogó titánból, a kerekek karbonból készültek. Érdekesség, hogy a futómű hangolása elsősorban a versenypályára van optimalizálva. A blokkban Mahle dugattyúk dolgoznak, a titán hajtórudak a Pankltől érkeztek. A Superbike világbajnokságon szerzett tapasztalatok alapján fejlesztették ki a fékrendszert, a féknyergek kék eloxált ,bevonattal rendelkeznek, és természetesen a bűvös M logó is rákerült.

 

Az aerodinamikai szárnyak 16,2 kilogramm leszorítóerőt termelnek 187 km/h-s sebességnél. Az új M 1000 RR-ből csupán 500 darabot gyártanak, a BMW már jelezte, hogy homologizáltatják a VB-re, így később Superbike-ban is viszontláthatjuk majd. Az elektronikákat egy hattengelyű IMU figyeli, a pilóta a négy alap üzemmód mellett három versenymód közül választhat, ahol lehetőség van a fojtószelep és a motorfék karakterisztikáján is állítgatni. Az első példányok 2021 tavaszán érkeznek, az áruk 30 ezer euró körül lesz.