Változó szelepvezérlést kaphat a Suzuki V-Strom 1000

Ötödével csökkenhet a fogyasztás

Tavaly igen nagy érdeklődést váltott ki a Ducati Multistrada 1200 új változatának megérkezése. Az olasz túraenduró többek között annak köszönhette a kitüntető figyelmet, hogy motorját változó szelepvezérléssel látták el a mérnökök. A legfrissebb információk szerint a Suzuki is ugyanerre a lépésre készül a V-Strom 1000 esetében. A japán gyártó már igen régóta dolgozik a saját technológiáján. Az első ezzel kapcsolatos szabadalom időpontja 2004. Ebben egy „háromdimenziós” vezérműtengely található, amin hullámszerű bütykök helyezkednek el. A tengely laterális irányban el tud csúszni, í­gy változtatja a szelepnyitás mértékét és időpontját.

 

 

A legújabb szabadalom mindezt kiegészí­ti egy, az első hengerfejben elhelyezett, olajnyomást szabályzó szeleppel. Ennek szerepe, hogy biztosí­tsa a változó szelepvezérlés működéséhez szükséges kenést. A Suzuki számí­tásai szerint a 3D-s vezérműtengely alkalmazásával ötödével csökkenhet a fogyasztás, miközben 6 százalékkal növekedhet a V2-es blokk nyomatéka.

 

 

Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Suzuki mikor dobja piacra az első olyan V-Stromot, amiben változó szelepvezérlésű motor dolgozik, de nem lennénk meglepve, ha a 2016-os modellévre szánt kivitelben már ez a technológia lakozna.