Változások a 125-ben is

A gyorsasági vb spanyol rendezője, a Dorna nem csak a MotoGP-ben és a 250-ben akar radikális változásokat, hanem a 125-ben is.

A Dorna 2010-től szeretné bevezetni az új technikai szabályokat a 125-ben, amely regulák elsősorban a kisebb költségeket és a kiegyensúlyozottabb erőviszonyokat szolgálnák. 2010-től immár mindenki csak egyetlen motort használhatna nagydí­janként – jelenleg két gép áll a versenyzők rendelkezésére. Amely motorok ára, a versenykittet is beleszámí­tva, radikálisan lecsökkenne.


Sokba kerül egy 125-ös: Talma RSA-ja 350 ezer euróba kerül!

Az idén egy Aprilia RSA125 ára, amelyet Talmácsi Gábor is használ, 350 ezer euró! A Dorna elképzelései szerint 2010-től viszont egy versenygép legfeljebb csak 150 ezer euróba kerülhetne. Amelyek fejlesztése is korlátozva lenne az idény alatt. A gyártóknak a szezon előtt már homológizálni kellene egy minimális motordarabszámot, amelyeket a szezon alatt már nem lehetne fejleszteni.


A Maxtra támogatja a Dorna költségcsökkentő javaslatát

A Dorna elképzeléseit egyelőre három gyártó, a Piaggio (Aprilia, Derbi), a KTM és az idén létrehozott angol-kí­nai Maxtra – a Maxtránál a technikai vezető, az Aprilia korábbi főmérnöke, a holland Jan Witteveen, mí­g a márka 2009-ben mutatkozik be a 125-ben – támogatja.