Utolsó tesztek a szuperbike vb-n

Az ausztráliai Phillip Islanden nem volt hivatalos időmérés, amiért nem lehet tudni, hogy a ducatis Michel Fabrizio vagy pedig a hondás Jonathan Rea volt-e a leggyorsabb. Egy valami azonban biztos. A szombaton és vasárnap megrendezett tesztekkel befejeződött a szuperbike és a szupersport vb előszezoni tesztidőszaka a március elsején rajtoló vb előtt.

Felemás Ducati

A vb-t rendező Infront szerint a két gyári ducatis, az olasz Fabrizio és a japán Noriyuki Haga volt a leggyorsabb Phillip Islanden. Mindketten jobbak voltak annál az időnél, amelyet a Ducati idén visszavonult legendája, az ausztrál Troy Bayliss ért el a tavalyi Ausztrál Nagydí­jon. Amelyen ugyebár Bayliss kettős futamgyőzelemmel nyert. Fabrizio és Haga tehát sokkal jobb volt a 2008-as önmagához képest! A Ducati akár nagyon elégedett is lehetne.

A bolognaiaknak azonban mégis vannak gondjai! Haga túl sokat esik! A Bayliss helyére leigazolt Nitro Nori az 1. nap kétszer, mí­g a 2. nap egyszer bukott. Haga az előszezonban összesen 8 napot tesztelt és 5-ször jól odaverte magát az aszfalthoz. Igaz ennek megvan a magyarázata. Haga a Yamaha után a Ducatinál is panaszkodik az első futóműre. A Ducatinak pedig gumigondjai is vannak. Fabrizio és Haga a versenyszimulációs tesztjein 12 kör megtétele után elvesztette a tapadást. A 22 körös teszten 12 körön át képesek voltak 1:32-es és 1:33-as időkre, utána viszont lassí­taniuk kellett. Ráadásul nem is volt olyan meleg Phillip Islanden. A levegő hőmérséklete 22-24 fok volt, mí­g az aszfalt 32 fokos volt.

Spies

A Yamahánál is vannak gondok. A spanyol Santander bank felbontotta a többéves szerződését és idén már nem lesz a fő szponzora a háromhangvillásoknak a szuperbike-ban. A Yamaha pedig a spanyol pénzintézet elvesztése után nem talált magának másik fő szponzort, hiszen az amerikai energiaital-gyártó cég, a Monster visszalépett az esetleges támogatástól. A Monster inkább a nyolcszoros világbajnok Valentino Rossi egyik személyes szponzora lett!



Ben Spies

A Yamaha tehát idén kék-fehérben, a márka szí­neiben fog szerepelni. A Yamaha mégis nagyon elégedetten fejezhette be az előszezont és nagyon bizakodóan várhatja a vb-t. A háromszoros amerikai szuperbike bajnok Ben Spies ugyanis a többi teszthez hasonlóan Phillip Islanden is fantasztikus volt. Spies az egyedüli motoros, aki az összes előszezoni teszten benne volt a legjobb háromban! Spies először járt az ausztrál pályán. Két nap alatt 1 másodpercet gyorsult fel. A legjobb ideje jobb volt, mint a tavalyi Ausztrál Nagydí­j legjobb versenybeli idejei. Mí­g a versenyszimulációs tesztjei neki sikerültek a legjobban. A szuperbike vb-n debütáló Spies egyértelműen vb-esélyes!

Suzuki

A Suzuki előnnyel érkezett meg Phillip Islandre, hiszen november végén három napig már tesztelt a pályán Max Neukirchner és Yukio Kagayama. A köridejeik nekik is jobbak voltak a tavalyi Ausztrál GP-n mérteknél, azonban mégis gondok vannak a GSX-R1000 K9-cel. A suzukis duó képtelen 4-5 körnél több gyors kört megtenni. Az ok: túl melegszenek a gumik és megszűnik a tapadása a gixxernek.

Checa

A kétnapos ausztrál teszteken nagyon sok volt a bukás. A legsúlyosabb balesetet a hondás Carlos Checa szenvedte el. Az 1. nap esett el. Agyrázkódást szenvedett és elvesztette az emlékezőképességét is.



Carlos Checa

A 2. nap nem is tesztelt, de a vb rajtjánál a legnagyobb valószí­nűség szerint ott lesz. A BMW sztárja Troy Corser az 1. nap bukott, majd a 2. nap 230-as tempónál összeütközött egy sirállyal. Annyira megsérült a jobb keze, hogy délután már nem tudott motorozni. A 2. nap a yamahás Tom Sykes is találkozott az aszfalttal, de kisebb sérülésekkel megúszta.

Rea

A kétnapos ausztráliai teszteken nem volt hivatalos időmérés. Azaz nem volt jelen a vb hivatalos időmérője, az olasz Perugia Timing. Az Infront azoktól a csapatoktól szerezte be az információkat, amelyeknek van olyan rendszerük, amely az összes motoros transzponderét tudja mérni. A mért idők pedig a hondás Ten Kate alakulat szerint nem voltak megbí­zhatóak. Hiszen a holland csapat azt állí­tja, hogy nem Fabrizio, hanem a brit Rea volt a leggyorsabb.



Jonathan Rea

 A Ten Kate csapat azt közölte, hogy Rea ideje 1:31.8 volt. Eszerint a vb-újonc Rea beállí­totta Corser 2007-es pályacsúcsát. Két éve az akkor még yamahás Corser 1:31.826-ra volt képes. A vitában nem lehet igazságot tenni, hiszen a nem hivatalos mérések nem 100 százalékosan megbí­zhatóak. A nem hivatalos teszteken nem kötelező feltenni a transzpondert, mí­g a csapatok mérőberendezései nem olyan pontosak, mint a Perugia Timing műszerei.

Triumph

A szupersport vb utolsó tesztjein kevesen voltak, mégis mérvadónak nevezhetőek a tesztek. Hiszen jelen volt a vb-esélyes gyári Honda és a gyári Yamaha csapat is. Mí­g az első számú Triumph alakulat is ott volt Phillip Islanden. A résztvevők közül négyen is jobb időre voltak képesek a tavalyi Ausztrál GP-n mért leggyorsabb köridőnél. A Honda két világbajnoka, Kenan Sofuoglu és Andrew Pitt nagyon jó formában várja az évadnyitót. Ahogyan a vb-n debütáló yamahás Cal Crutchlow is.



Garry McCoy

Az utolsó tesztek meglepetése a Triumph volt, hiszen Garry McCoy a Daytona 675-össel hasonló időket ért el, mint a hondások és a yamahások.



Phillip Island-i tesztek (nem hivatalos időeredmények)

Szuperbike


1. Michel Fabrizio (olasz, Ducati)

2. Noriyuki Haga (japán, Ducati)

3. Ben Spies (amerikai, Yamaha)

4. Max Neukirchner (német, Suzuki)

5. Yukio Kagayama (japán, Suzuki)

6. Troy Corser (ausztrál, BMW)

7. Jonathan Rea (brit, Honda)

8. Tom Sykes (brit, Yamaha)

8. Kiyonari (japán, Honda)

10. Carlos Checa (spanyol, Honda)

11. Ruben Xaus (spanyol, BMW)

1:32.19

1:32.30

1:32.36

1:32.59

1:32:78

1:32.93

1:32.96

1:33.10

1:33.10

1:33.30

1:33.53

Szupersport

1. Kenan Sofuoglu (török, Honda)

2. Garry McCoy (ausztrál, Triumph)

2. Andrew Pitt (ausztrál, Honda)

4. Cal Crutchlow (brit, Yamaha)

5. Fabien Foret (brit, Yamaha)

6. Gianluca Nannelli (olasz, Triumph)

7. Doni Tata Pradita (indonéz, Yamaha)

1:34.7

1:34.8

1:34.8

1:35.3

1:35.8

1:36:3

1:37.3