Tartósteszt motorjaink – 2005/03

Kezdődik a tavasz! A jó idő még várat magára, motorjainkba, viszont továbbra is szorgosan pakoljuk a kilómétereket.

Beta Alp.4.0


 

 A Beta forgalombahelyezése kissé elhúzódott a hatóságok
nehézkessége miatt, és mire megkaptuk a rendszámot, kisvártatva
leszakadt a hó. Ami e rövid, 450 km alatt leszűrődött a Betáról, az a
következő: kifejezetten jónak találjuk a keményebb vonalú enduróknál a
csúszós téli hónapokra alacsonyabb ülésmagassága miatt, de a téli
igénybevételt kissé nehezí­ti a mindössze 7 Ah-ás zselés akkumulátor kis
kapacitása. A Betának az olaszországi igénybevételre beállí­tott
karburálása kissé szegényesnek bizonyul a nagy hidegben, mert még
teljesen kihúzott szivatóval is csak többedszerre indul be. Egy hetes
állás után – amikor is a reggeli -10-15 fokokkal kellett megbirkóznia –
az akkumulátor az indí­tózás alatt lemerült, feltöltés után tudtuk csak
a motort elindí­tani. Javasolt nagyobb kapacitású akkumulátor
beszerelése téli igénybevételre, vagy naponta kell járatni keveset a
gépet. A másik apró hiba, hogy az oldaltámasz visszahúzó rugó vázhoz
hegesztett szeme elpattant, ezt újra kell hegeszteni.

ílom és valóság – Harley Davidson Softail Deluxe


Nektek aztán aranyéletetek van. A legjobb motorokat tesztelitek végig a napsütésben – hányszor hallhattuk már az ilyen véleményeket. Mert a tesztek és a benne szereplő motorok természetesen csak akkor néznek ki jól, ha azokat napsütésben fotózzuk, olyan ruhában, amivel nyáron, szép időben motorozunk velük. Persze télen is mindent megteszünk, hogy ilyen képekkel szolgálhassunk. A legegyszerűbb módja ennek, ha lemegyünk Spanyolország déli csücskére, de ez a pénzügyi osztály összes munkatársának komoly egészségi károsodásával, valamint a mi állásunk komoly kockáztatásával járna. Tehát itthon kell megoldani.

A fényképeken csak az látszik, hogy süt a nap, hogy közben hány fok van, az szerencsére nem. És itt kezdődik a tesztpilóták kí­nszenvedése. A fotós kiválaszt gondosan egy olyan helyet, ahol nem látszódik, hogy épp a tél közepén vagyunk, majd a szenvedő alany leveheti a melegí­tő termoruhát, és nyári cuccban, az arcára fagyott mosollyal játszhatja meg a motorozás szépségét. Ha közbe az orra először piros, majd kék szí­nt ölt, azt a retus kijaví­tja.

Aztán a motor csak akkor néz ki szépen, ha tiszta. Tehát fotózás közben, minden helyszí­nváltásnál le kell tisztogatni, ami az ebben a számban szereplő Harley-Davidson Softail Deluxe számtalan krómdí­szí­tette alkatrésze mellett nem rövid feladat. Aztán jön a teljes körű teszt, ami adott esetben több órás motorozást jelent fagypont körüli időjárásban. De mit panaszkodunk? Pont olyan lett a produkció, ahogy megálmodtuk.