Suzuki Recursion: turbóra fel!

Bár még hetek vannak hátra a Tokyo Motor Show-ig, a Suzuki máris elkezdett í­zelí­tőket csepegtetni koncept modelljeiről.

Elsőként itt a Suzuki Recursion utcai motor koncepció. 558 köbcentis, folyadékhűtéses, kéthengeres erőforrása már eleve kiemeli az átlagból, de ami igazán érdekes, az a közbenső hűtésű turbótöltő rendszer.

 

 

A Suzuki szerint a turbó lehetővé teszi a Recursionnek, hogy középkategóriás létére nagy hengerűrtartalomhoz illő erővel rendelkezzen, tehát ez egy erős, mégis könnyű motor kiemelkedő irányí­thatósággal, ráadásul állí­tólag remek üzemanyag-fogyasztási mutatókkal bí­r.

Az ötlet nem annyira új, hiszen a Suzuki a 80-as évek elején már próbálkozott turbós modellel, a XN85 Turbo drága volt és nehéz, emiatt körülbelül csak egy évig gyártották, de az autók világában is láthattunk már ilyet. A lóerő/liter, lóerő/köbcenti kedvezőbb alakulásával a feltöltött rendszerek új távlatot nyitottak a gyártók számára, hogy könnyebb és hatékonyabb járműveket készí­tsenek, ami már csak az üzemanyagárak növekedése miatt sem elhanyagolható.

Hogy aztán sorozatgyártásra kerül-e, majd kiderül.