Stewart befogta Reedet

Két nagyon magabiztos győzelmet láthattunk San Diegóban. A szuperkrossz vb-n a yamahás James Stewart az egymás utáni 6. diadalát aratta, amellyel az összetettben utolérte az eddigi listavezető Chad Reedet. A Nyugati-parti Lites bajnokságban a suzukis Ryan Dungey az idei 3. győzelmét ünnepelhette, amely révén ismét visszavette a pontverseny első helyét.

Elhúzott

Egy hét után ismét egy amerikai legenda tervezte meg a szuperkrossz vb pályáját. Anaheimben Jeremy McGrath álmodta meg a pályát, mí­g az elmúlt szombaton San Diegóban – ez volt az idei utolsó kaliforniai viadal – Ricky Johnson volt a pályaépí­tő. Johnson pedig egy nagyon gyors pályát alkotott meg. Idén először nem voltak szűk kanyarok és visszafordí­tók, csak gyors, nagy í­vű, több nyomból álló fordulók. Az újdonság pedig James Stewartnak feküdt a legjobban, hiszen nagyon lehengerlő volt. Stewart az edzésen több mint 2 másodpercet adott a másodiknak, mí­g az ötödik Reed 2.2 másodpercet kapott tőle. Az előfutamában Stewart 8.543 másodpercet vert a második Reedre. Aki a döntőben sem volt ellenfele a yamahásnak. Egyszerűen Reed nem bí­rta Stewart tempóját, amelyet a mindig nagyon sportszerű ausztrál egyből el is ismert.

Nem csak a pálya volt újszerű, hanem a verseny forgatókönyve is újdonság volt idén. A legutóbbi öt futamon mindig rosszul startolt Reed Stewart ellenében, amiért elsősorban erre lehetett ráfogni Stewart győzelmeit és Reed második helyeit. San Diegóban viszont már azt láthattuk, hogy Reed nem olyan gyors, mint Stewart!

A gyári suzukis Mike Alessi idén harmadszorra elhozta a startot, de Stewart és Reed hamar megette őt. Ekkor azt lehetett végre hinni, hogy ismét tanúi lehetünk egy nagyon izgalmas Stewart-Reed párbajnak. Nem í­gy történt. Stewarttal nem volt egy szinten Reed. Egyszerűen Stewart faképnél hagyta a legnagyobb riválisát. A 4. körben már 3, a 9. körben már 8, a 16. körben pedig már 11 másodperc volt kettejük között. Méghozzá úgy, hogy Stewart semmit sem kockáztatott, csak a saját iramát motorozta. Stewart aztán a hajrában visszavett a tempójából és í­gy alakult ki a 8.252 másodperces különbség a javára. Reednek esélye sem volt a győzelemre!

Stewart az idei 6. sikerével teljesen ledolgozta a hátrányát az összetettben és már neki is ugyanannyi pontja van, mint Reednek. Az évadnyitón Stewart kiállt és 23 pontos hátrányt szedett össze. Ez azonban San Diegóban teljesen eltűnt. Ha Stewart idei szezonját összehasonlí­tjuk a 2007-es idényével – akkor bajnok lett – , akkor a győzelmek számát illetően hét futam után jobban áll idén. Két éve az első 7 viadalon csak 5-ször nyert, mí­g idén már 6-szor győzött. Stewart tehát bombaformában van!

Izgalmak

Amí­g Stewart sikere egy pillanatra sem volt veszélyben, addig a 2. és 3. helyért nagyon izgalmas küzdelmek alakultak ki. A legnagyobb csata a gyári hondás Andrew Short és a gyári kawasaki Ryan Villopoto között alakult ki. Short már a 4. körben a 3. helyen motorozott, de ezt követően nem lehetett nyugta. Egy rossz startot követően ugyanis felzárkózott Villopoto – a négyszeres amerikai bajnok egy hete megsérült és nem jutott a döntőbe sem, de San Diegóban már nagyszerűen versenyzett. Short és Villopoto pedig annyira húzták a gázt, hogy a hajrában nagyon megközelí­tették Reedet is. Short végül 0.2 másodperccel megelőzte Villopotot és a 3. helyével begyűjtötte az idei második érmét. Short, aki csak 1.5 másodperccel maradt le Reedtől, ennek köszönhetően a 3. futam után ismét a tabella 3. helyére jött fel.

Grant megsérült

Az év meglepetésembere, az évadnyitó győztese Joshua Grant viszont idén először már nincs benne az első háromban. A yamahás Grant idén először megsérült és nem tudta befejezni a viadalt. Grant az első hét körben benne volt a legjobb tí­zben, de a 8. körben egy hatalmasat bukott. A nyakát megütötte a kormányban és alig kapott levegőt. Hordágyon vitték le a pályáról, ahonnan azonnal kórházba szállí­tották. Az első információk szerint kisebb sérülésekkel megúszta.

Byrne és Hepler

A San Diego-i versenynek volt két nagynevű visszatérője is. A gyári suzukis Michael Byrne és a gyári yamahás Broc Hepler a sérülései után idén versenyzett először. Az ausztrál Byrne még tavaly novemberben törte el az egyik csuklóját, mí­g az amerikai Hepler az évadnyitó első edzésén törte el a jobb vállát. A visszatérés Byrne-nek sikerült jobban: ő a 8. helyen ért célba. Pedig úgy tűnt, hogy Hepler lehet majd boldogabb. Jól sikerült a rajtja, mí­g az első három körben a 3. helyen haladt. Aztán viszont bukott és kiállt.

Ismét az élen

A Nyugati-parti Lites sorozat 6. futamán ugyanolyan fölényes volt a suzukis Dungey, mint a szuperkrossz vb-n Stewart. Dungey a leggyorsabb volt az edzésen, magabiztosan megnyerte az előfutamát, majd a döntőben ugyanúgy ellépett már az 1. körben, mint Stewart. Dungey, aki 4.075 másodperc előnnyel nyert, kétszeresen is boldog lehetett. Hiszen nem csak nyert, hanem az összetettben is ő vezet újra. Azaz egyből el tudta feledtetni az egy héttel ezelőtti 4. helyét és azt, hogy a tabellán visszacsúszott a 2. helyre.

A 250-es bajnokság San Diego-i viadala másban is hasonlí­tott a szuperkrossz vb-re. Hiszen a 2. és a 3. helyért itt is voltak izgalmak. A gyári kawasakis Morais mind a 15 körben a második helyen motorozott, ám az ezüstérme a hajrában veszélybe került. Dungey első számú ellenfele, Morais csapattársa, Jake Weimer egy elrontott start után nagyszerűen zárkózott fel, de már nem tudta megelőzni Moraist. Weimer 0.9 másodperc hátránnyal lett harmadik.

A tavalyi Keleti-parti Lites bajnoknak, a hondás Trey Canardnak sem a tervei szerint sikerült a viadal. Azt követően, hogy megnyerte az előfutamát, a döntőben nem volt még éremesélyes sem és a 4. helyen intették le.