„Sokkal jobb lett a motor minden szempontból”

Felemás első napot zár a H-Moto Team alakulata a Superbike világbajnokság idei negyedik versenyhétvégéjének pénteki nyitónapján, Monzában.

Amí­g a Supersport vb mezőnyében induló Németh Balázst egész nap technikai problémák sújtották, addig a FIM Superstock 1000 Kupában szereplő Győrfi Alen az első nap végén a 13. helyre száguldott be magára találó BMW-jével.

Monzában az előrejelzéseknek megfelelően esős idő fogadta a Superbike vb és annak betétfutamainak mezőnyét, í­gy Németh Balázs és Győrfi Alen is egész nap többé-kevésbé vizes pályán körözhetett az olaszok motorsport-szentélyében.

 

 

A ComPlus SMS Racing Hondájával versenyző Németh számára nem alakult jól a nyitónap, hiszen a délelőtti szabadedzésen és a délutáni időmérőn is a váltóelektronikában jelentkező probléma hátráltatta, ami meggátolta őt az igazán jó szereplésben. Balázs délelőtt a 21., délután a 25. legjobb időt érte el a 34 fős mezőnyben, de úgy érzi, holnap, száraz körülmények között mindenképp tud majd javí­tani ezen az ideiglenes rajthelyezésén, ha a technika is úgy akarja.

Győrfi Alen számára viszont épp ellenkezőleg, egy felszabadult sóhajjal ért fel ez a mai nap. A korábbi Európa-bajnok versenyző a szezon eddigi futamain végig szenvedett új BMW-je futómű-beállí­tásaival, ám a monzai versenyhétvégét megelőző teszt a jelek szerint meghozta gyümölcsét, mivel ma már kiválóan muzsikált a technika a magyar motoros alatt. Alen a délelőtti szabadedzést a 9. helyen zárta az esőben, a délutáni időmérő edzésen pedig az egyórás csúszás sem tudta kizökkenteni, és a felszáradó pályán a 13. helyre süví­tett be az utolsó pillanatokban, í­gy ebből a kedvező pozí­cióból várhatja a holnapi folytatást.

 

 

Győrfi Alen #40

„Beigazolódott, amit már a kiutazásunk előtt is elmondtam: nagyon hasznos volt a slovakiaringi teszt. Igazából ott sikerült úgy beállí­tani a motort, hogy itt, Monzában, a versenyhétvégén tényleg már csak finomí­tani kell rajta. Sokkal jobb lett a motor minden szempontból, végre megfelelően tudok fordulni vele a kanyarokban, és az érzés is megvan, de azért még mindig van mit javí­tani rajta. Az időmérő edzés legvégén is ví­zfoltos volt még a pálya, és ahogy száradt fel, úgy tudtunk egyre jobb és jobb időket elérni. Nem mentem bele semmi felesleges kockázatba, de a végén sikerült egy egészen jó köridőt futnom, ezért úgy érzem, pozití­v első napot zárunk. Holnapra már száraz időt mondanak, ezért biztosan javulni fognak a köridők. Mi is igyekszünk majd legalább annyit gyorsulni, mint a többiek, és minimum megtartani ezt a 13. rajthelyet, vagy lehetőség szerint persze még egy picit javí­tani is rajta.”

Németh Balázs #34

„Sajnos a monzai nagydí­j első napját leginkább a technikai problémák jellemezték a részünkről, í­gy nem egészen úgy indult a hétvége, ahogyan elképzeltük. Tulajdonképpen egész nap esett az eső, a délelőtti szabadedzésen pedig gondok adódtak a váltóelektronikával, amely a délutáni időmérő végén is hátráltatott minket. A kvalifikáció végére egyszerűen széthúzták a mérnökeim a csatlakozókat és elektronika nélkül teljesí­tettem az utolsó köreim.  Az időmérő során egyébként más problémáink is akadtak, mivel azután, hogy kijöttem a bokszba egy új szett abroncsért, elég nehezen tudtuk csak beindí­tani a Hondámat, ami miatt elég sok időt, közel tizenöt percet veszí­tettünk. Az edzés végén ráadásul olaj került a pályára, í­gy a szervezők kénytelenek voltak egy kicsit hamarabb véget vetni a tréningnek.

 

 

Jelen pillanatban a legfontosabb az, hogy holnapra megoldódjanak a váltóelektronikával kapcsolatos gondok és problémamentesen tudjam teljesí­teni a szombat délelőtti és délutáni edzést is. Az előrejelzések szerint a hétvége hátralévő részében száraz idő várható, ami azt jelenti, hogy a ma használt, nedves pályára alkalmas beállí­tásoknak nem sok hasznát vesszük majd. Abból a szempontból viszont kétségkí­vül tanulságos volt a mai nap, hogy rájöttünk, a motor elején még lenne mit javí­tani és a következő esős edzés alkalmával eggyel puhább rugót szeretnénk kipróbálni. A gép hátulját jónak érzem. A Monzára kapott új motorblokkot, ami szintén elég í­géretes, kipróbáltam, valamint bejárattam. Ezt az erőforrást mellesleg kimondottan erre a pályára készí­tették, mivel a felső tartományokban adja le a legtöbb erőt.

Csütörtök este volt egy nagyobb meetingünk a csapattal, amely során megbeszéltük, hogy mivel Assenben többféle beállí­tási variációt kipróbáltunk, amelyek közül nem mindegyik volt jó, ezért a jövőben inkább a lépésről lépésre való haladás elvét követjük. Abban az esetben tehát, ha holnap valóban száraz pályán zajlanak majd az edzések, akkor az asseni versenyen használt setuppal kezdünk és abból a beállí­tásból kiindulva próbálunk előrébb lépni. A rajthelyemet illetően jó volna, ha a legjobb húszon belül tudnék zárni, ha pedig sikerülne a 15-16. hely környékén végeznem, akkor nagyon boldog lennék. Utóbbi egyútal azt is jelentené, hogy a versenyen lényegesen nagyobb eséllyel szállhatnék harcba a pontszerzésért.”