Pasini a Tóth-csapatnál

A gyorsasági vb egyetlen magyar alakulatának, a Tóth-csapatnak ismét van egy sztárja. Az olasz Roberto Locatelli és a spanyol Hector Barbera után a szintén olasz Mattia Pasini érkezett meg a magyar egységhez.

    Ismét bebizonyosodott, hogy a Tóth-csapatnak mekkora presztí­zse van a gyorsasági vb-n és hogy milyen jók a kapcsolatai a Piaggionál illetve az Apriliánál. Mí­g az is bebizonyosodott, hogy a Piaggio és az Aprilia kész segí­teni, kész nagyon sok pénz belefektetni a tehetséges pilótákba. Tavaly a Piaggio Marco Simoncellinek adott egy utolsó utáni esélyt – amelyet Simoncelli egy igencsak emlékezetes vb-cí­mmel hálált meg – , idén pedig Pasini kapott bizalmat a Piaggiotól. Hiszen Pasini a Piaggio és az Aprilia segí­tségével tudott bennmaradni a vb-n és tudott bekerülni a Tóth-csapathoz.


    Pasini nagyon sokáig a 250-ben uralkodó válság áldozatának tűnt. Egyszerűen úgy látszódott, hogy Simoncelli barátjának nem lesz helye a 2009-es vb-n! A 23 éves Pasini a szezon végén csapat nélkül maradt. Pasini 2007-ben és 2008-ban a spanyol Polaris Worldnél versenyzett, de a gazdasági nehézségek miatt a spanyol csapattulajdonos, a Polaris épí­tőipari cég kiszállt a gyorsasági vb-ből. Azaz megszűnt a csapat! Pasini ekkor nagyon nagy bajba került. Tőkeerős szponzorral, amivel bevásárolhatta volna magát egy alakulatba, nem rendelkezett. Mí­g sokáig úgy tűnt, hogy a gyártóknál sincsenek igazán jó kapcsolatai. A Piaggio nem akarta, hogy a Gileránál Simoncelli társa legyen. A Honda Scottal sem tudott megegyezni Pasini. Akiért viszont nagyban érdeklődött két apriliás alakulat, a cseh Cardion AB valamint a Tóth-csapat. ím ahhoz, hogy Pasini bejuthasson a két csapat egyikébe, az Apriliának is segí­tenie kellett. Megfelelő anyagi támogatással és megfelelő technikai háttérrel. A tárgyalások nagyon sokáig elhúzódtak, de a végén a Piaggio és az Aprilia vezetői mégis igent mondtak. Azaz Pasini tovább versenyezhet, méghozzá úgy, hogy kiemelt pilótája lesz a Piaggio-csoportnak. Pasini egy évre í­rt alá a Tóth-csapathoz, ahol gyári RSA250-nel motorozhat. 2009-ben Talmácsi Gábor, Simoncelli, Locatelli, Alvaro Bautista, Hector Barbera és Thomas Lüthi kap még RSA250-et. És mivel gyári támogatású motorokkal csak a Piaggio képviselteti magát a 250-ben, ez a hét pilóta a legesélyesebb a vb-cí­mre is!

    Pasini az egyik legellentmondásosabb versenyzője a gyorsasági vb-nek. Pasini 9 nagydí­jgyőzelemmel, 21 éremmel és 11 pole pozí­cióval büszkélkedhet, azonban még egyszer sem tudott érmes lenni az összetettben. Pasini a japán Masao Azuma, Youichi Ui és Noboru Ueda, a holland Hans Spaan, a spanyol Sete Gibernau és Toni Elias, a finn Mika Kallio, az amerikai Randy Mamola, az olasz Ezio Gianola és az ausztrál Gregg Hansford mellett a 11. motoros, aki legalább 9-szer volt nagydí­jgyőztes, de sosem tudott világbajnokságot nyerni. Pasini mégis az egyik legnagyobb tehetség. 2005 óta minden idényben nagydí­jgyőzelmet ünnepelhetett. Idén pedig az első 250-es szezonjában egyből letette a névjegyét. Az első 250-es nagydí­ját egyből megnyerte. Vezette a vb tabellát. Mí­g egyszer második, kétszer harmadik volt. Pasini tehát megszerezheti a Tóth-csapat áhí­tott első nagydí­jgyőzelmét, de akár még nagyobb sikerekkel is szolgálhat a Tóth-csapat új sztárja.