Olcsóbb V4-es sportmotoron dolgozik a Honda?

A Fireblade és az RC213V-S közé pozí­cionálhatják

Sokan a Honda CBR1000RR-t tartják a ma kapható, literes sportmotorok közül a legkönnyebben vezethetőnek. Ugyanakkor olyan véleményeket is hallani, hogy ebben a meglehetősen kihegyezett mezőnyben (Ducati 1299 Panigale, Yamaha YZF-R1, Kawasaki H2, BMW S1000RR) a Fireblade nem elég ütőképes. A Motorrevüben nemrég már tesztelt, RC213V-S névre keresztelt MotoGP replika pedig hiába állja meg a helyét, a horribilis vételára miatt nem emlí­thető egy lapon a többivel.

 

A V4-es blokk megmarad, de a futóművet lecserélik

 

Éppen ezért jogosan merül fel az igény egy olyan modellre, ami az előbb emlí­tett kettő között foglal helyet a palettán. Nos, mostanra úgy tűnik, hogy a rajongók szavait meghallotta a Honda és gőzerővel elkezdte kifejleszteni az RC213V-S szolidabb változatát. A napvilágra került szabadalmak nyomán kirobbant találgatások szerint a bivalyerős V4-es blokk megmaradhat, de a méregdrága vázat és a felfüggesztést olcsóbb, hagyományosabb konstrukcióra cserélik, ezzel jelentősen csökkentve a költségeket.

 

2016 végén indulhat be a gyártás

 

Szintén a szerényebb kivitel érkezésére utal, hogy a vállalat elnök-vezérigazgatója, Tetsuo Suzuki nemrég úgy nyilatkozott: „Ha kellően sok megrendelést kapunk az RC213V-S-re, akkor elgondolkodunk egy olcsóbb változaton, ami a Fireblade és az RC213V-S közé érkezhet.”

 

A mostani elképzelések szerint, ha valóban zöld utat kap a projekt, akkor 2016 végén indulhat be a gyártása.