MV Agusta F4 RC 2018

Egy újabb limitált szériás superbike az utakra.

A limitált sorozatok több márkának is sikert hozott az elmúlt években, a műfaj egyik legnagyobb ásza viszont vitathatatlanul az MV Agusta. Az új F4 RC (Reparto Corse = verseny részleg) sorozat leginkább a külsőségek terén különbözik a korábbi verziótól, tagadhatatlan tény, hogy a gyári superbike csapat köntöse igen jól áll neki. A rajtszám megválasztása sem a véletlen műve, a 37-es szám továbbra is az eddig megszerzett világbajnoki cí­mekre utal.

A motor szí­ve természetesen az alap F4 RC-ből származik, mely gyári kivitelben 205 lóerővel rendelkezik. Természetesen az erőhöz méltó és finomságú elektronikai csomagot párosí­tott az RC-hez a gyártó. Szó szerint minden állí­tható, a gáz érzékenységétől kezdve, a motorfék erőn, maximális nyomatékon át egészen a fordulatszám határolóig. Az alap elektronikai csomag része továbbá a dőlésfok szenzor, három giroszkóp és kettő gyorsulásmérő is.

Nagy meglepetést nem okoz, hogy a váz és futómű terén is csupa-csupa finomsággal találkozunk. A speciális króm-molibdén térhálós csőváz és a komplett Öhlins csomag – NIX30 telók és TTX 36 központi rugóstag – garancia a tökéletes kapcsolatra és tapadásra ú és motor között. A csúcs kategóriás Brembo fékek a Bosch fejlett elektronikai csomagjával – hátsó kerék elemelkedés kontroll – kiegészí­tve gondoskodnak arról, hogy a nagy vágtáknál a megállással se legyen probléma.

Akinek ez még mindig nem lenne elegendő, megrendelheti a motorhoz tartozó kiegészí­tő csomagot is, mely egy igazán stí­lusos fa dobozba csomagolva érkezik. Ebben található a képeken is látható 4 az 1-be SC kipufogórendszer a hozzá tartozó kittes ECU-val, verseny tanksapka, karbon alkatrészek valamint az eggyüléses idom is. A kipufogó és ECU kittel az alap 205-höz továbbí­ 7 lóerő társul, í­gy már 212 LE fog a pilóta rendelkezésére állni.

Bár ebből valmivel több készül mint a Lewis Hamiltonnal közösen megalkotott F4 LH44-ből. Egészen pontosan az ottani 44 darab helyett itt 250 kézzel készült példány lesz, amire lecsaphatnak a műkedvelő gyűjtők. íra nagyságrendileg 13 – 13,5 millió forint körül alakul. Olcsónak nem nevezhető de minden csak viszonyí­tás kérdése. Az LH44 21 millió feletti ára után…

MV Agustáknál megszokott mennyiségű kép található galériánkban, jó nézelődést kí­vánunk!