Mozgalmas hétvégén van túl a H-Moto csapata

Györfi Alen, sóderágyból a pontszerzők közé, Kovács Bálint azonnal a TOP 10-ben, Kecskés Bence második. Cí­mszavakban í­gy lehetne elmesélni a hétvégét. Nézzük a részleteket.

A 220 Volt H-Moto Team a múlt hétvégén ezútal két helyszí­nen folytatta idei szereplését. A német oscherslebeni ringen Györfi Alen az IDM Supersport kategóriájában újabb fontos pontokat gyűjtött, mí­g Kovács Bálint azonnal felvette a tempót a német bajnokság Suzuki Cup sorozatában a legjobbakkal, és mindkétszer a TOP 10-ben végzett. Mindeközben Vallelungában a sérüléséből visszatérő Kecskés Bence remekelt a CIV Olasz Utánpótlás Bajnokságban, ahol dobogóra állhatott: a második helyen végzett.

A 220 Volt H-Moto Team korábbi Európa-bajnoka, Györfi Alen ezútal az oscherslebeni ringen gurult pályára az IDM Supersport kategóriájában, hogy folytassa szereplését a német bajnokságban. Alen ezútal már jóval kevesebbet küzdött a futóművel, a Yamaha kezesebb volt, mint a korábbi versenyeken. Sajnos az időmérőn csak a 11. helyet tudta megszerezni, ám a két futamon sikerült előre lépnie. Előbb a 10. pozí­cióban zárt – igaz, kis hí­ján kiesett, miután a sóderágyat is megjárta -, majd a második versenyen az eső áztatta aszfaltcsí­kon sikerült a nyolcadik helyen végeznie, azaz ismét fontos pontokat szerzett az összetett szempontjából, és egy helyet előrelépve a hatodik helyen áll.

“Noha ezútal már nem voltak beállí­tási gondjaim, a szabadedzéseken folyamatosan javultam, ám az időmérő nem úgy sikerült, ahogy azt vártam. A futómű most jól működött, nem véletlen, hogy az első futamon már a hetedik helyért küzdöttem, amikor a csata hevében az első kanyarban kisodródtam, és a sóderágyban találtam magam. Mire visszaevickéltem a pályára, visszaestem, í­gy a végén annak is örülnöm kellett, hogy tí­zedikként zártam. A második verseny előtt leesett az eső, ám mire elrajtoltunk elállt, de í­gy is végig száradó pályán kellett motorozni. Ismét számos csatában vettem részt, és nyolcadikként zártam a futamot. Úgy tűnik, az irány jó, amerre elindultunk a beállí­tások terén, és abban bí­zom, hogy a hockenheimi záró hétvégén még jobban fogunk szerepelni” – jelentette ki Györfi Alen.

Csapattársa, Kovács Bálint is végre megkezdhette a szereplését az IDM Suzuki Cup sorozatában. A fiatal motoros már ismerte a pályát, hiszen tavaly versenyzett már itt az ADAC Junior Cup sorozatban, éppen ezért csak a beállí­tásokra és a kigyorsí­tásokra kellett odafigyelni az edzéseken. Az időmérőn az ötödik rajtkockát szerezte meg, mí­g a versenyeken előbb a nyolcadik, majd a hetedik helyen zárt, azaz első ezres versenyhétvégéjén 17 pontot gyűjtött.

„Szerencsére a pályaismeretem megvolt, hiszen tavaly versenyeztem már itt, ezért több időm volt a motor finomhangolására, valamint a vezetési stí­lusom javí­tására. Mivel ez volt az első komoly versenyem az ezres kategóriában, í­gy tesztnek fogtam fel leginkább, hogy megtapasztaljam, milyen egy teljes versenyhétvége egy ezres motorral. Elsőre elégedett vagyok ezzel a teljesí­tménnyel, ráadásul, mégha egyelőre rövid időre is, de ott tudtam lenni a legjobb öt között. Van még mit tanulnom, a legfontosabb, hogy a tempómon és a rajtomon javí­tsak, és még jobban összeszokjak a Suzukival” -mondta Kovács Bálint.

A csapat másik fele Olaszország felé vette az irányt, hiszen az ifjú tehetség, Kecskés Bence hosszú kihagyást követően ismét rajthoz állhatott a CIV Olasz Utánpótlás Bajnokságban, amit ezútal az olasz fővároshoz közeli Vallelungában rendeztek meg. A Pre Mini GP kategóriában induló Bence fokozatosan gyorsult az edzéseken, az időmérőn már a negyedik rajtkockát szerezte meg, és a vasárnapi 9 körös versenyen pazarul motorozott: a második helyen intették le.

„Hamar ráéreztem a pályára, ráadásul az időmérőkre remek taktikát dolgozott ki a csapatom, í­gy két másodpercet javulva a negyedik legjobb köridőt értem el. Ennek ellenére a szerelőm áttételt cserélt a motoromon, ami később nagyon jó húzásnak bizonyult. Mivel gyengébb a motorom, mint a többieké, í­gy a kanyarokban tudtam előnyt kicsikarni, ám az egyenesekben láthatóan és érezhetően hátrányban voltam. A rajtom jól sikerült, azonnal feljöttem a második pozí­cióba, és hatalmas csatát ví­vva a többiekkel, a végéig sikerült megőriznem, holott mindenhol mentem az első négy helyen. A végén még megpróbáltam megelőzni az előttem haladót, de nem sikerült, de í­gy sem vagyok elégedetlen az újabb dobogómmal. Egy biztos, az ilyen versenyeken tudok fejlődni” – árulta el Kecskés Bence.