MotoGP motor négy keréken

Egy belső verseny eredményeként született meg az RC213V blokkos autó

A Honda Project 2&4 bárhogy is nézzük egy autó, és mint ilyen, nem sok keresnivalója van a Motorrevüben. Azonban a japán vállalat újdonsága mégis megér egy pillantást, mert a lemezei alatt az RC213V erőforrása lakozik. A koncepció egy belső verseny eredménye, melyben több mint 80 mérnök vett részt. A négy kerék ellenére az alapötlet a cég motorkerékpár-részlegétől származik és csak a végső simí­tásokhoz kérték az autósok segí­tségét.

 

galéria Honda Project 2&4
Kattintson a képre a galériához!


A tanulmány adatai meglehetősen impresszí­vek: 999 köbcentiméteres MotoGP blokkja 215 lóerőt képes kipréselni magából. A 13 000/perces fordulatszámig kihúzatható, hosszában beépí­tett V4-es egy duplakuplungos váltón keresztül kapcsolódik a differenciálműhöz, hogy a lehető legdinamikusabban gyorsí­tsa a mindössze 405 kg-os járművet.

 

Adódik a kérdés, hogy vajon hány darab készül majd a Project 2&4-ből. Erre egyelőre nincs pontos adat, de egynél többre aligha számí­thatunk.