MotoGP – Katar – GP 125

Gadea nyerte az első futamot Talmának jól indult a katari nagydí­j, de technikai problémák miatt végül a 12. lett.

A vasárnapi futamokon körülbelül annyi néző volt, mint egy NB II-es foci meccsen. Bár már az is nagy szó, hogy a pályán lévő egyetlen (!) lelátó félig megtelt. Az időjárás kedvezett a motorosoknak, erre nem lehetett panasz.
MotoGP - Katar - GP 125

Világbajnokunk nagyon jól kezdett, de a motorja nem bí­rta

Jól kezdődött a vasárnap Talmácsi Gábornak, hiszen a bemelegí­tő edzésen ő volt a leggyorsabb. A futamon jól rajtolt, majd szinte végig vezetett. Talma nagyszerűen versenyzett, magabiztosan utasí­totta maga mögé vetélytársait. Amikor már úgy nézett ki el tud lépni az őt üldözőktől, ekkor jött az, amire semmilyen jel nem utalt. A verseny tizenötödik körében, a világbajnok az élről csúszott hátra egy motorhiba miatt. A motorblokk kétszer is megragadt, és Talma a tizenkettedik helyen ért célba, amiért négy világbajnoki pontot kapott. A vállsérüléssel is remeklő Aspar versenyző, Sergio Gadea szerezte meg az első helyet, Olive és Bradl előtt. A pole pozí­cióból rajtoló Bradley Smith végig ment a futamon, de nem szerzett pontot. A következő futamot három hét múlva rendezik a spanyolországi Jerezben.

Talmácsi Gábor nyilatkozata:
“Nehéz szavakat találnom, hiszen remekelt a motorom tizennégy körön át. Négy körrel a vége előtt éreztem, hogy megragad a blokk, csodával határos módon sikerült versenyben tartanom magam. Amikor már azt hittem, hogy minden rendben lesz és vissza tudok zárkózni a többiekre, akkor ismét beragadt a motor és további helyezéseket estem vissza. Végül tizenkettedik lettem, amiért négy pontot adnak, de ettől nem vagyok boldogabb. Még nem tudjuk a hiba pontos okát, csak azt, hogy nem szerelési gond okozta a malőrt. Gratulálok a csapattársamnak Gadea-nak, aki sérülten is remek teljesí­tmény nyújtott és megnyerte a nagydí­jat. Elkeseredésre semmi okom, mert ma sokáig nagyon jó volt a gép, Jerezig kijaví­tjuk a hibát és újra a pódiumért csatázhatok majd.”

Eredmények:
1 S.GADEA APRILIA 38′09.444
2 J.OLIVE DERBI 38′10.376 0.932
3 S.BRADL APRILIA 38′11.104 1.660
4 M.DI MEGLIO DERBI 38′11.215 1.771
5 S.REDDING APRILIA 38′11.263 1.819
6 D.WEBB APRILIA 38′17.133 7.689
7 S.CORSI APRILIA 38′18.128 8.684
8 P.ESPARGARO DERBI 38′18.137 8.693
9 E.VAZQUEZ APRILIA 38′18.498 9.054
10 N.TEROL APRILIA 38′20.346 10.902
11 S.CORTESE APRILIA 38′20.389 10.945
12 G.TALMACSI APRILIA 38′22.062 12.618
13 S.BIANCO APRILIA 38′22.153 12.709
14 A.IANNONE APRILIA 38′29.530 20.086
15 M.RANSEDER APRILIA 38′33.019 23.575
16 B.SMITH APRILIA 38′33.334 23.890
17 D.AEGERTER DERBI 38′38.850 29.406
18 P.NIETO KTM 38′42.335 32.891
19 T.NAKAGAMI APRILIA 38′42.790 33.346
20 P.TUTUSAUS APRILIA 38′43.093 33.649
21 L.ZANETTI KTM 38′46.140 36.696
22 R.KRUMMENACHER KTM 38′46.198 36.754
23 R.LASSER APRILIA 38′54.761 45.317
24 E.RABAT KTM 39′05.884 56.440
25 L.ROSSI HONDA 39′23.946 1′14.502