MotoGP hí­rek

Bár az igazán nagy bejelentés szombatra várható, hiszen akkor tudjuk meg, hogy hány gumiszállí­tó maradhat a MotoGP-ben, azonban már a pénteki napot is a nagy horderejű bejelentések napjának tekinthetjük a Japán GP-n. Eldőlt, hogy ki lesz az új gyári hondás az amerikai Nicky Hayden távozása után – a 2006-os világbajnok ugyebár a Ducatihoz igazolt le jövőre.

    Nos semmiféle meglepetés nem történt, hiszen beigazolódtak azok a pletykák, amelyekről több hónapja lehetett hallani már. A spanyol Daniel Pedrosa új társa a 22 éves olasz Andrea Dovizioso lesz, aki idén debütált a királykategóriában. A 2004-es 125-ös világbajnok egy évre í­rt alá és Max Biaggi 2005-ös távozása után ő az első olasz a gyári Honda alakulatban. Dovi idei szatellit hondás csapata viszont megszűnik az évvégén. A JIR-Scot Honda együttműködése nem folytatódik. Az olasz-monacói JIR csapat nem kapott 2009-re motort a Hondától, amiért valószí­nűleg ki is száll a MotoGP-ből. Az olasz Scot alakulat viszont maradhat a királykategóriában azzal a japán Yuki Takahashival, aki felköltözik a 250-ből. A 250 jövőjével kapcsolatban is fontos dolgok történtek. A gyártók szövetsége, az MSMA többhónapos tárgyalás és vita után végre közzétette az első technikai szabálytervezetet a 250-et felváltó új négyütemű kategória számára. A tervezet szerint maximum négyhengeres, 600 köbcentis motorok indulhatnának, amelyeknek limitálva lenne a fordulatszáma 16 ezres percenkénti fordulatszámnál. A különböző hengerelrendezésű motoroknak pedig különböző lenne a súlyuk is.


    A sajtótájékoztatók mellett a pályán is zajlódtak az események. A 250-ben szárazon és ví­zen is egyaránt az a spanyol Alex Debon volt a leggyorsabb, aki jövőre elhagyhatja a kategóriát. A MotoGP-ből és a szuperbike vb-ből is vannak ajánlatai. A magyar Tóth-csapatnak ellenben felemás napja volt. A nedves aszfalton nem igazán ment a spanyol Hector Barberának, csak a 9. idő volt az övé a szabadedzésen, a száraz időmérőn viszont a 3. helyen zárt. Tóth Imre délelőtt a 19., délután a 23. helyen végzett.

    A MotoGP-ben két ellentétes forgatókönyvet láthattunk. Az 1. szabadedzésen a vizes pályán Hayden volt a leggyorsabb, jelezve, hogy a Michelin gumik nagyon jók esőben. A 2. szabadedzésen viszont száraz körülmények között a ducatis Casey Stoner volt a legjobb, akinek már kevésbé fáj a sérült keze. Valentino Rossi is elégedett lehet. Ugyan rengeteg futóműgondja volt, de a 3. helyre azért jó volt. Ha a vasárnapi versenyen is maradna a pénteki sorrend, akkor Rossi megszerezné a 8. vb-cí­mét!

    Motegiben azonban nem csak Rossiék voltak a középpontban, hanem Michael Schumacher is. A hétszeres Formula-1-es világbajnok a Ducati MotoGP gépei után életében először kipróbált egy szuperbike vb motort is, egy Honda CBR1000RR-t. A világbajnok holland Ten Kate csapatnál tesztelt a franciaországi Magny-Cours-ban, ahol csak alig 3 (!) másodperccel volt lassabb a gyári hondásoknál, a spanyol Carlos Checánál és a japán Ryuichi Kiyonarinál.