Minimotorral a Dakaron

Mindig is indultak a Dakaron furcsa és nem tereprali versenyekre való járművekkel. Voltak, akik egy 1927-es, 11 lóerős Renault KZ-vel neveztek be. A Citroen CV2, azaz a Kacsa is volt a Dakar mezőnyének a tagja. Két motoros robogóval, Piaggio P200E-vel teljesí­tette a távot. Idén egy francia csapat mozgó fritőzzé átalakí­tott Toyota pick-uppel keltett feltűnést. Mí­g a cseh Ivo Kastan egy mindössze 125 köbcentis minimotorral vágott neki a Dakarnak!


    A 45 éves cseh motoros tapasztalt dakarosnak számí­t. Az első dél-amerikai Dakar-rali előtt nyolcszor már megjárta Afrikát és öt alkalommal célba is ért. Tehát nagyon jól tudja, hogy milyen nehézségekkel kell szembenéznie egy motorosnak. Idén azonban nem egy speciális tereprali géppel, egy átalakí­tott enduro motorral vágott neki a versenynek. Kastan egy különleges célt tűzött ki magának idén. Ő akart lenni az első motoros, aki egy minimotor nyergében teljesí­ti a távot! A bohém cseh saját maga készí­tette el a gépét. Egy gyerek krosszgépet, egy Honda XR125-öt  alakí­tott át, amelyet a korábbi motokrossz világbajnok és Dakar-győztes Gaston Rahier tiszteletére, Rahier Honda MK2-nek nevezett el. A motor blokkja mindössze 125 köbcentis, a tankba 18.1 liter benzin fér, a motor 14 collos felniket kapott, mí­g a gép tömege Kastannal együtt csak 180 kilós. A kis minimotorral már az első három nap is elég sok gond volt. Az első két nap a hátsó lengéscsillapí­tót többször is cserélni kellett. A 3. nap Kastan a 174. helyen állt az összetettben. Több mint 9 és fél óra hátrányban az éllovas Marc Coma mögött. Aztán a 4. nap már nem bí­rta a terhelést a kismotor és Kastannak ki kellett állnia!