Miért változtatják meg a Superbike VB szabályait?

Nagyon egyszerű: mert jobb lesz a buli, ha új tagokat is beengednek.

A válság kirobbanásakor nagyon sok gyártó otthagyta a motorsportot, ahová csak mostanában kezdtek visszamerészkedni. Ilyen lesz a Suzuki és a MotoGP újra egymásra találása, de a Dakaron gyarapodó gyári csapatok is ennek a pozití­v tendenciának a részei.
A Superbike világbajnokság (rövidí­tve WSBK) egyre izgalmasabb, néha egészen durva küzdelmeket látni, és valahogyan a nézők is jobban tudnak azonosulni az egésszel, hiszen a motorok valamilyen szintű rokonságban állnak az általunk is megvásárolható szériatí­pusokkal.

 

 

A Superbike szabályai egyébként nem a hegyről lehozott kőtáblák, amiknek gránitba vésett betűit az idő meg nem változtathatja, rendszeresen bele is szoktak nyúlni – mindig úgy, ahogyan a versenysorozat érdekei éppen megkí­vánják. Legutóbb a költségeket csökkentették, most pedig a homológizációs előí­rásokon lazí­tanak – pont annyit, amennyire a két új belépőnek, a Bimotának és az Eric Buell Racingnek szüksége van.

A Superbike-ban olyan motorokkal szabad indulni, aminek van megvásárolható, széria változata, amit a szabályok egy bizonyos darabszámhoz kötnek, amit éppen Bimota és az EBR jelenleg nem tudnának teljesí­teni. A Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) frissen kiadott közleményében í­gérik a homologizációs előí­rások lazí­tását. A módosí­tást a megváltozott piaci környezettel indokolják, és bár egyelőre pontos számokat nem emlí­tettek, megí­gérték, hogy a hónap végéig megszületik a hivatalos döntés. Az már egy egészen másik kérdés, hogy a már bent lévő gyártók, mondjuk a Honda, hogyan fog erre reagálni.