Meglepetések az Eb-n

Nem várt eredmények születtek a szuperkrossz Eb-n a franciaországi Marseille-ben. Az eddig veretlen Benjamin Coisy a kétnapos viadalon még dobogóra sem állhatott, ellenben az olasz Matteo Bonini és a francia Marvin Musquin az idei legjobb formájában motorozott.

    Coisy a szuperkrossz Eb első három fordulójában tarolt, hiszen egyszer sem talált legyőzőre. Marseille-ben, a sorozat 4. és 5. futamán is ő volt a legesélyesebb, ráadásul még inkább jó hangulatban lehetett a versenyek előtt, mivel a Honda francia és európai vezetőivel megállapodott arról, hogy 2009-ben állandó tagja lehet az amerikai szuperkrossz bajnokságnak egy 450-es Hondával! (Coisy 2008-ban már versenyzett Amerikában a Keleti-parti Lites sorozatban az új-zélandi Ben Townley helyén és a 250-es Hondával a 13. helyen végzett.) Marseille azonban igazi hidegzuhany volt Coisynak, hiszen a teljesí­tménye messze elmaradt a várttól. Az 1. nap már az előfutamában bukott és csak az utolsó esély futamból jutott a döntőbe. Ahol előbb feltartották, majd az utolsó körben hibázott és csak a 7. helyen intették le. A 2. nap sem ment neki. Már a rajtnál elesett, a hajrában pedig lemaradt a dobogóról, hiszen a 4. helyen érkezett be. Coisy biztosnak látszó Eb-cí­me egy csapásra átértékelődött. Még négy forduló van hátra, két krosszos, a yamahás Bonini és a hondás Marvin Musquin pedig látványos formajavuláson esett át.


Benjamin Coisy

    Bonini és Musquin az MX2-es vb-n indultak idén, de nem igazán tűntek ki. A 23 éves Bonini a 27., a 19 éves Musquin a 14. helyen zárt az összetettben. A szuperkrossz Eb-n viszont már voltak figyelemre méltó eredményeik – a spanyol futamon Musquin harmadik, Bonini ötödik volt. Ez nem véletlen, hiszen mindketten rendelkeznek már jó eredményekkel a múltból. Musquin már volt francia szuperkrossz bajnok, mí­g Bonini több patinás európai versenyen nyert már. Arra azonban senki sem számí­tott, hogy Marseille-ben az ő párbajukról fog szólni a viadal. Az 1. nap Bonini volt az abszolú főszereplő. Megnyerte az előfutamát, az elődöntőjét, majd a 15 körös fináléban is hengerelt. Övé volt a leggyorsabb kör és rajt-cél győzelmet aratott. Közel 10 másodpercet adott az ifjabbik Musquin fivérnek, aki második lett. A 2. nap aztán fordí­tott volt a sorrend. Méghozzá egy sokkal izgalmasabb verseny végén. Bonini – aki az elődöntőjében bukott, de mégis harmadik lett – úgy tűnt, hogy ismét rajt-cél győzelmet szerez. Az utolsó körökre azonban elfáradt és az utolsó előtti körben a vezetést át is kellett adnia Musquinnek. Ezt követően Bonini mindent megpróbált, de 3 tizedmásodperccel (!) mégis jobb volt nála a francia.


Matteo Bonini és Marvin Musquin

    Bonini és Musquin formáját látva, még minden elképzelhető! Coisy előnye ugyan még mindig tetemes, de még négy forduló hátra van. Ebből kettőt Olaszországban tartanak, ahol Bonini biztos, hogy érezni fogja a hazai pálya előnyét. Már csak azért is, mivel Genovában már nyert is. Boninit pedig más is hajt. Ő az olasz De Carli csapatban a kétszeres világbajnok és kétszeres szuperkrossz Eb-bajnok Antonio Cairoli társa. Azaz Bonini nagyon szeretné folytatni valamint megismételni Cairoli sikereit! Aztán lesz még két futam Münchenben, ahol az egymást követő két versenynap biztos, hogy megteszi majd a hatását.