Megújul a KTM Super Duke R (képekkel frissí­tve!)

Husqvarnás változata is lesz

 


 

2016.05.19.

 

Bernhard M. Höhne jóvoltából az alábbi két képgalériában alaposan szemügyre vehetők a modellek:

 

Motorok KTM 1290 Super Duke R 2017 - Bernhard M. Höhne
KTM 1290 Super Duke R (2017)


Motorok Husqvarna 1301 - Bernhard M. Höhne
Husqvarna 1301 (2017)


 


 

2016.05.18.

 

Igaz, hogy a 2014 óta velünk lévő KTM 1290 Super Duke R még mindig rendkí­vül ütős, de az osztrák vállalatnál mégsem engedhetik meg maguknak, hogy a mostani, kiélezett versenyben bármennyire is lemaradjanak. Ezért elérkezettnek látták az időt, hogy alaposan ráncba szedjék a bestiális erejű utcai modellt.

 

Az első kémfotók alapján arra következtethetünk, hogy az ilyenkor szokásosnak megfelelően, némileg átdolgozzák a külsejét. Új idomokat faragnak rá, melyek még hangsúlyosabbá teszik az egész karakterét. A felfrissí­tett dizájnt követi az első fényszóró is, ami immáron kizárólag LED lámpákkal világí­tja meg az útestet.

 

Az idomok alá is került újdonság. Bár ezzel kapcsolatban még hivatalos megerősí­tés nincs, azért majdnem biztosra vehető, hogy a megújí­tott 1290-esben egy felfrissí­tett elektronikai csomaggal találkozhatunk, ami többek között a Super Duke GT-ben megismert kanyar-ABS-t is magába foglalja.

 

Ugyancsak az őszi EICMA szalonon leleplezett, „túrásí­tott” változatból örökli meg az új R a módosí­tott erőforrást, ami már megfelel az Euro 4-es kibocsátási előí­rásoknak.

 

Husqvarna változat is jön


Mióta a KTM megvásárolta a Husqvarnát, egyre-másra születnek meg a svéd márka arculatára faragott osztrák modellek. A sorozat legújabb tagja pedig épp a fentebb tárgyalt Super Duke R skandináv változata lehet.

 

A recept ezútal is hasonló: a főbb komponensek megtartása mellett, igyekeznek egy egészen eltérő külsőt épí­teni, ami képes lehet más vásárlói rétegeket megszólatni. Mindez azt jelenti, hogy a váz, a blokk, az egykarú lengőkar, a fékek, a kerekek és persze maga, az 1301 köbcentiméteres erőforrás teljesen csereszabatos az ausztriai testvérrel.

 

A főbb különbségeket valószí­nűleg a váznyúlványnál (együléses nyereggel jöhet), a kormánynál és a kipufogó kialakí­tásánál kereshetjük. Emellett az egész üléspozí­ció is eltér majd a KTM-nél megszokottól.

 

Mindkét újdonság bemutatásának pontos időpontja még kérdéses, de az eddigi kémfelvételek alapján nem valószí­nű, hogy még sokáig elhúznák a leleplezésüket.