Már a krosszmotorok sincsenek biztonságban

A motorépí­tők már semmit nem tisztelnek – most már a krosszmotorok és versenyendurók is múzeumba illő műtárggyá válhatnak a kezeik között.

Bár nem példanélküli, de viszonylag ritka, hogy egy-egy motorépí­tő egy modern sport-enduróban vagy krosszmotorban lássa meg álmait. Az amerikai Joey Subrizi szokatlan módon egy 2000-es évjáratú Yamaha YZ426F-et vett alapul, és nagyon jó érzékkel látott neki a munkának.

 

 

Lecsupaszí­totta a műanyag elemeket a motorról, és nekilátott az aprólékos munkának. ítalakí­totta a vázat, hogy passzoljon rá az 1976-os Yamaha XS360 módosí­tott tankja, csinos segédvázat hegesztett az ülésnek, és eltávolí­tott minden felesleges sallangot a motorról, hogy aztán arany-szürke-fekete szí­nkombinációban mindent újraépí­tsen a saját szája í­ze szerint.

 

 

 

Az Öhlins központi rugóstagot a himbarendszert elhagyva közvetlenül a villához rögzí­tette, saját bevallása szerint ezzel az átalakí­tással jobban megfelel az ő igényeinek, ráadásul nincs is szüksége kétarasznyi rugóúra. A motort steampunk elemekkel dí­szí­tette, a saját gyártású kipufogót pedig a blokk alatt vezette el.

###

 

 

###

 

Már a krosszmotorok sincsenek biztonságban