Lazer Bayamo bukósisak teszt

A Belga Lazer gyártó Bayamo modelljével ismerekedtünk meg. Mit tud egy középkategóriás sisak? Hamarosan kiderül.

Egy kis történelem

A Lazer-t 1919-ben családi vállalkozásként alapí­totta a világ legrégebbi sport-sisak gyártója. A belga márka filozófiája a kezdetektől az volt, hogy a legjobb termékeket alkossa meg a legkorszerűbb technológiávkkal ötvözve. A cég alapí­tója, Roger Lacroix 1919-ben kezdte meg a motorkerékpárosok számára készült bőráruk gyártását. Az első sisakot 1930-ban készí­tettek el, ennek anyaga akkor még bőr volt. Azóta számos modellt készí­tettek különböző felhasználási területekre, és egy jó nevű gyártóként tekintünk rá.

Térjünk vissza a saját Lazer sisakunkhoz. A Bayamo tí­pusú sisak átlagos súlyú, az M-es méret hivatalosan 1500 +/- 50 gramm. A héjszerkezet injektált technopolimerből készült, az ECE 22.05 szabványnak megfelel. A sisak fejtető részébe illesztett dupla védőréteg van, amely nagymértékű ütéselnyelést biztosí­t. A dobozból kicsomagolva láthatjuk, jár a belépő modellhez is a sisaktartó szatyor, ami jó szolgálatot tesz, ha garázsban pihen a bukónk. Én legutóbbi tesztem során az autóba is szí­vesebben tettembe í­gy, mert tudtam a karcolásoktól nem kell tartanom. A Bayamo-nak kellemes tapintású a belső anyagai, nem izzasztó. Teljesen kivehető az arcpárna, í­gy a tisztí­tása nem okoz problémát. Fontos megemlí­teni, hogy ez a modell gyorszárral és beépí­tett napszemüveggel, pinlock-előkészí­téssel ellátott. A pinlock jó hí­r azoknak, akik sokat motoroznak hűvös, vagy csapadékos időben. Nekik  lehetőségük van beszerezni páramentesí­tő pinlock betétet is. Ezzel tökéletesen kizárható a sisak párásodása.

A napszemüveg kezelő retesze a “AZ” betűk felett található

Ami feltűnő még a sisakot kézbe véve és használva, hogy a több pontban állí­tható légbeömlők, finoman járnak. Ebből összesen négy van a fejnél, egy pedig az állnál. A szellőzők a fejtetőn süllyesztve helyezkednek el. Ez azért jelentős, mert a kiálló hasonló alkatrészekkel rendelkező sisakok, mindig hangosabbak, mint az ilyen, süllyesztett szellőzős darabok, hiszen nagy sebességnél minden kiálló alkatrészbe belekaphat a szél. Az összes szellőzőnyí­lást könnyű kezelni kesztyűben is, lazán mozognak, de megmaradnak a rögzí­tett helyzetben.

Hátul is szellőzők

100%-ban kivehető a belső

A sisak nem mondható zajosnak átlagos túratempónál. Ebben szerepe van az állrész alatt elhelyezett  bogárvédő  hálónak is. A plexi és a beépí­tett napszemüveg nem torzí­t.
A bukóba épí­tett napszemüveg könnyen kezelhető és megfelelő méretű, bal oldalt van a kezelő retesze, ami szintén jól nyitható-zárható kesztyűben is. Kifejezetten tetszett, hogy ennél a dizájnál a retesz szépen belesimul a sisak mintázatába. Jelenleg napi használatban van a bukó, a további tapasztalatokról hamarosan beszámolok.


A Lazer Bayamo teszt sisakot a Pink Motors biztosí­totta.