Két új Triumph is érkezett

A tegnap esti, Triumph látogató központ megnyitójával egyidőben kettő motorról is lerántották a leplet. A Bonneville családhoz tartozó új Speedmaster és Bobber Black is megérkezett.

Mí­g a Speedmaster esetében hetek óta zajlott a beetetés addig a Bonneville Bobber Black-ről csak pletyka szintjén lehetett hallani és érkezését sem a megnyitón vártuk.

A Speedmaster nagy meglepetést nem okozott, olyan lett mint amire számí­tani lehetett. A Bobber valamint a gyönyörű 1200 cm3-es T120 High Torque erőforrás szolgált a motor alapjául. Ami a külsőt illeti, a formák a rokonságnak köszönhetően ismerősek, letagadhatatlanul angolos részletekkel, azonban az összkép mégis teljesen más. Az első LED-es lámpa magáért beszél, a 12 literesre növelt tank a hosszabb túrákkor fog jól jönni illetve a cruiser képhez is jobban illik. A merev vázas formavilág megmaradt, viszont a segédváz használatának köszönhetően a Bobberrel szemben itt utas szállí­tmányozására is lesz lehetőség.

Az üléspozí­ció is megváltozott. A vaskosabb, párnázottabb ülés 15 miliméterrel feljebb került, í­gy 705 miliméter lett az ülésmagasság. A Bobberrel ellentétben itt teljesen előretolt lábtartókon pihentethetjük majd lábainkat.

A klasszikus külsőhöz modern funkciókat társí­tott a Triumph. Az új, egygombos tempomat, ABS, kipörgésgátló, motorkarakterisztika állí­tás, elektromos gázkar mind a csomag része.

A futómű a KYB-től érkezik, elöl állí­tási lehetőség nélküli, 41 mm belsőcső átmérőjű teleszkópok, mí­g hátul egy állí­tható előfeszí­téssel rendelkező rugóstag fog dolgozni. A fékrendszert jelentősen átdolgozták, elöl 310 mm dupla tárcsafék és Brembo féknyergek, mí­g hátul 255 mm tárcsa és egydugós Nissin fék mungahenger felel a lassí­tásért. Elöl 16″ kerék váltotta fel az eddigi 19″-at.

Természetesen rengeteg kiegészí­tőt kí­nál a gyár a Speedmasterhez, sőt két csomag közül is lehet választani annak függvényében, hogy ki merre akarja elvinni a motor küllemét.

A Speedmaster-rel szemben a Bonneville Bobber Black-től leginkább az szí­nek megváltozását vártuk, azonban a Triumph-nál tovább mentek. Az agresszí­vebb külsőt megfejelték a motort elejét érintő fejlesztésekkel. Akárcsak a Speedmasternél itt is lecserélték a 19″-os első felniket 16″-ra illetve szintén megkapta a 310 mm dupla tárcsafék Brembo féknyerek duót a fekete lovag is. A vizualitás kedvéért az első felnire egy 130/90-es gumi került. Az eddigi 41 mm belsőcső átmérőjű KYB teleszkópokat 47 mm-es Showa egységre cserélték, azonban állí­tási lehetőségünk továbbra sem lesz.

A LED hullám itt is végigsöpört, valamint a Bobber Black is megkapta az új egy gombos tempomatot.

Az árakról egyenlőre nincs hí­r, de a két jól sikerült alkotás valószí­nűleg lókelendő lesz.