Jönnek az ötszázas és nyolcszázas KTM-ek?

Nincs középkategóriás KTM? Majd lesz!

A KTM a legnagyobb európai motorgyártó, ennek ellenére a kí­nálatuk eléggé hiányos. A sikerüket számtalan krossz, enduró és Dakar győzelmük mellett a 125-ös, 200-as és 390-es Duke alapozta meg, ám 1000 köbcenti alatti, egynél több hengerrel rendelkező motorjuk továbbra sincs – miközben a Honda az NC700 és CB500 sorozattal tarolt, és a középkategóriás, 1000 köbcenti alatti endurók is szépen hoztak a BMW-nek és a Triumphnak.

 

A képen látható LC8-as V2-es blokknál nincs kisebb kéthengeres motorja a KTM-nek

 

Ezeket a lyukakat tömné be az osztrák gyártó a tervezett 500 és 800 köbcentis soros (!) kéthengeres blokkokal, amiket a hí­rek szerint Indiában, a Bajajnál gyártanának. A Bajaj jelenleg a KTM felét birtokolja, és együttműködésük rendkí­vül jövedelmező mind a két félnek. Az európai cég adja a műszaki tudást és a technológiát, az indiaiak pedig az olcsó gyártást és anyagbeszerzést.

Hogy pontosan milyen tí­pusokban, milyen teljesí­tménnyel szerelnék be az új blokkokat, még nincs hí­r.