Elektromos fronton erősí­t a BMW

Visszatérhet a fedett C1

A fosszilis energiahordozók folyamatos fogyatkozásával újra és újra felmerül a kérdés, hogy vajon a jelenleg piacon lévő, alternatí­v meghajtási módok közül melyik lesz képes megoldást nyújtani a szállí­tási/utazási problémákra.

 

A BMW eddig sem csinált titkot abból, hogy az elektromos meghajtásban komoly jövőt lát, de a legfrissebb információk alapján úgy tűnik, hogy ezt az álláspontját hamarosan még jobban megerősí­ti.

 

A brit MCN magazin Stephan Schallerre, a BMW Motorrad vezetőjére hivatkozva úgy értesült, hogy egyrészt visszatérhet a legendás, tetővel ellátott C1-es, másrészt pedig az általunk is tesztelt C Evolution robogó árát megpróbálják úgy lejjebb tornászni, hogy közben ne veszí­tsen mostani imidzséből.

 

Motorok BMW C evolution
BMW C Evolution

 

„…jelenleg elégedettek vagyunk a C-Evolution robogóval, de a jövőben úgy szeretnénk olcsóbbá tenni, hogy közben megmaradjon a prémium karaktere.”

 

„Növelnünk kell az elektromos járművek termelést, mert ezzel gazdaságosabbá tehetjük az alkatrészeket, amik tovább csökkentik a költségeket.”

 

„Az elektromos C1-es valami, amit érdemes alaposan fontolóra venni.”

 

BMW C1

A 2000 és 2002 között gyártott, fedett robogó azzal a céllal született meg, hogy a zsúfolt városok autósai kétkerékre váltsanak. A konstrukció megalkotásakor fontos volt, hogy megmaradjon a robogók kényelme, de jóval nagyobb biztonságot nyújtson. A beépí­tett passzí­v eszközöknek köszönhetően mindez annyira jól sikerült, hogy a C1 sofőröknek hivatalosan megengedett, hogy bukósisak nélkül közlekedjenek.

2009-ben C1-E néven készült belőle egy elektromos koncepció, ami az eSUM (European Safer Urban Motorcycling) projekt keretében jött létre. (wikipedia)

 

(mcn)