Ehhez tényleg nagyon gazdagnak kell lenni

Két-három Can-Am árából jön ki a hasonlóra átépí­tett Honda Gold Wing.

Sokan épí­tenek trike-ot, rengeteg átalakí­tó készletet is találni az interneten, de ezek közül meglepően kevés követi a CanAm receptjét, vagyis az elöl kettő, hátul egy kerék felállást.
A képen látható Gold Wing “fordí­tott” trike-ot a holland Sturgis Motoren által tervezett és gyártott készlettel épí­tették, ami már az F6B-hez is elérhető. Az átépí­tő kit a két első keréken kí­vül a módosí­tott felfüggesztést, és a teljesen egyedi első részt is tartalmazza – ráadásul mind a légzsákok, mind a blokkolásgátló továbbra is működőképes marad, tehát a biztonsági rendszerek nem veszí­tenek hatásosságukból az átalakí­tást követően.

 

 

Egy ilyen háromkerekű Gold Wing tömege alaposan megnő, az átépí­tés végére 1100 kilogramot nyom a motor – ez pedig az autók szintjére növeli a fogyasztást, és csökkenti a dinamikát.

 

 

Az átalakí­tó készlet eltér az angol recepttől, vagyis nem bátorí­t otthoni munkára, mint a Lotus Super7 replika csomagok, hanem minősí­tett szerelőt kí­ván – hogy ez pontosan mit is jelent a gyártó szerint, azt nem sikerült kiderí­teni. Az előí­rást egyébként biztonsági okokkal indokolták.
Végül lássuk, mibe kerül egy ilyen projekt, ami egy nyolcmillió forintos Gold Wing megvásárlásával kezdődik. Mí­g egy CanAm-et kiviteltől függően 4-5 millió forint magasságában már megkaphatunk, a Sturgis Motoren kitje 3,6 millióba kerül, amin felül még egy teljes fényezést és tetemes, két-háromszáz ezer forintos munkadí­jjal is számolni kell.