Easton nyert a Macao GP-n

A leghí­resebb Európán kí­vüli utcai motorkerékpár versenyen, a Macao Grand Prix-n az elmúlt vasárnap új győztest avattak. A 42. Macao GP-n a 24 éves brit Stuart Easton diadalmaskodott. A Honda is elégedett lehet, hiszen 2005 után nyert ismét a 6.2 kilométeres utcai pályán.

    Easton győzelme hatalmas meglepetés! Ez még akkor is í­gy van, ha a múltban már voltak kiemelkedő eredményei Macaoban. Eastonnak idén volt egy súlyos csuklótörése. Az elmúlt hétvégén versenyzett először a hondás Doosan SMR csapatban, hiszen az idei brit szuperbike bajnokságban még Kawasakival motorozott. Mí­g Easton sosem volt szuperbike menő. Steve Hislop felfedezettje – Hislop 11-szer nyert a Tourist Trophyn és kétszer brit szuperbike bajnok volt – sokkal inkább a 600-as szupersport motorok specialistájának számí­tott. 2002-ben brit szupersport bajnok volt és ugyanebben az évben a Macao GP-n is megnyerte a szupersport kategóriát. Mí­g Easton szerepelt már a szupersport vb-n is. A szuperbike-ban már nem voltak ennyire jó eredményei. 2004-ben a brit szuperbike bajnokságban a 23., idén a 13. helyen végzett. Macaoban pedig Easton legjobb helyezése szuperbike géppel egy 3. hely volt 2004-ben: négy éve közel 25 másodpercet kapott a győztestől. Easton idén a nagyon erős mezőny miatt sem tartozott a legesélyesebbek közé. Macaoban ott volt Michael Rutter, aki idén a 7. győzelmére készült. Rutterrel pedig ott volt a Ducati is, amely 2004 után tért vissza Macaoba. Mí­g Macaoban számos Tourist Trophy sztár is elindult. Easton ellenfele volt a brit John McGuinness, Guy Martin és Ian Hutchinson, az ausztrál Cameron Donald és az új-zélandi Bruce Anstey. De mégis Easton nyert, aki az ötödik Macao GP-jén tudott először győzni.

    Easton fokozatosan, edzésről edzésre gyorsult fel a csütörtöktől vasárnapig tartó 42. Macao GP-n. A szabadedzésen csak a 17. helyen végzett a számára ismeretlen CBR1000RR-rel. Az edzés legjobbjától, Ruttertől 6.3 másodpercet kapott. A két időmérőn aztán már nagyon oda kellett figyelni Eastonre. Az 1. időmérőn már az 5. helyre jött fel és csak 2.4 másodperccel volt lassabb Rutternál. A pole pozí­ciót eldöntő 2. időmérőn a 6. helyet szerezte meg, de a rajtelsőtől, a yamahás brit Conor Cumminstól már csak 1.3 másodperccel maradt le. Egyébként Cummins pole-ja is meglepetés, hiszen egyáltalán nem tőle várták a rajtelsőséget. Az igazi szenzációt azonban Easton okozta. Már a warm-upon is ő volt a leggyorsabb. Majd a 15 körös versenyen is fantasztikus volt. Nagyon jól kapta el a startot és a 6. helyről nagyon hamar feljött a 3. helyig. A 2. körben már a második volt és ezt követően egy izgalmas párbajt folytatott a suzukis Donalddal. A párharc az 5. körben ért véget: Donaldnak az 1. helyről kellett kiállnia motorhiba miatt. Ezután egy újabb párbaj alakult ki. Hiába volt Eastonnak 3 másodperces előnye, Rutter egyre jobban kezdett feljönni rá. Rutter megmotorozta a leggyorsabb kört és a 12. körben már ott loholt Easton közvetlen közelében. A 12. körben csak 0.16 századmásodperc volt Easton előnye! Az utolsó három körben azonban tudott újí­tani Easton és megint el tudott húzni Ruttertől. Easton 2.7 másodperccel előzte meg Ruttert, akinek megint nem sikerült megszerezni a 7. győzelmét Macaoban. Rutter tehát továbbra is holtversenyben vezeti a Macao GP örökranglistáját a brit Ron Haslammel. Rutter és Donald mellett Cumminsnak, Ansteynek és Martinnak is csalódás volt a Macao GP. Cummins motorhiba miatt a 3. helyről esett ki a 8. körben. Anstey már az 1. körben kiállt, mí­g Martin nem is rajtolhatott el, mivel súlyosan megsérült az edzésen.

    A Honda viszont Eastonhoz hasonlóan nagyon elégedett lehet. Miután John McGuinness – ő harmadik lett Macaoban – idén a Tourist Trophyn megnyerte a CBR1000RR-rel a legfontosabb viadalt, a Senior TT-t, a Honda 1981, 1982, 1983, 1985, 1986, 1987, 1989, 1990, 1998, 2001, 2004 és 2005 után Easton révén 13. alkalommal diadalmaskodott a Macao GP-n. A Macao GP-n a Yamaha a legeredményesebb 21 sikerrel. A Yamahának idén is volt sikerélménye, hiszen a brit Keith Amor megnyerte a szupersport kategóriát az R6-ossal. A 32 éves Amor másodszorra indult Macaoban.